• چهارشنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403072519246
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

برگزاری مراسم تشییع سرلشکر شهید نیلفروشان در مشهد 

برگزاری مراسم تشییع سرلشکر شهید نیلفروشان در مشهد 
عکس از آرشیو

ایسنا/خراسان رضوی مراسم تشییع پیکر سرلشکر شهید عباس نیلفروشان دقایقی پیش از میدان بسیج به سمت حرم مطهر رضوی(ع) آغاز شد. 

مردم حاضر در این مراسم با در دست داشتن پرچم‌های ایران، حزب‌الله و فلسطین، شعارهایی را در اعلام خشم خود از رژیم صهیونسیتی سردادند و بر لزوم ادامه راه شهید نیلفروشان، شهید نصرالله و دیگر شهدای مقاومت تاکید کردند. 

استاندار خراسان رضوی، فرماندار مشهد، نماینده ولی فقیه در استان و تعدادی از مقامات نظامی از جمله حاضرین در مراسم تشییع پیکر شهید نیلفروشان هستند. 

پس از اینکه پیکر شهید نیلفروشان بر دوش مردم مشهد مسیر میدان بسیج تا حرم مطهر را طی کرد، در آستانه اذان ظهر وارد بارگاه منور رضوی شد تا دور ضریح حضرت رضا(ع) طواف داده شود. 

در حرم مطهر رضوی نیز نماز بر پیکر شهید نیلفروشان به امامت آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی برگزار شد. قرائت قرآن و مداحی نیز از دیگر برنامه‌های وداع با پیکر شهید نیلفروشان در حرم مطهر بود. در این بخش از مراسم هم مردم با سردادن شعارهایی نظیر "حیدر حیدر" و "مرگ بر اسرائیل" جنایات صهیونیست‌ها را محکوم کردند. 

سرلشکر عباس نیلفروشان مستشار نظامی سپاه پاسداران، ۶ مهر در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به ضاحیه بیروت، همراه با سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان به شهادت رسید. روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ۲۰ مهر از کشف پیکر وی خبر داد.

پیکر شهید نیلفروشان که عصر دوشنبه، ۲۳ مهر از بیروت وارد بغداد شده بود، پس از تشییع در کربلا و نجف برای تشییع و خاکسپاری وارد ایران شد و روز گذشته نیز بر دوش مردم تهران تشییع شد. 

پس از اتمام مراسم تشییع و طواف پیکر سرلشکر نیلفروشان در حرم مطهر امام رضا(ع)، پیکر شهید برای تدفین به اصفهان منتقل خواهد شد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha