• چهارشنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۳
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403072519220
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

رییس کل دادگستری کرمانشاه:

دستگیری مجرمان متواری در اولویت قرار می‌گیرد

دستگیری مجرمان متواری در اولویت قرار می‌گیرد

ایسنا/کرمانشاه رییس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: دستگیری مجرمان متواری در اولویت قرار گرفته و با کمک و همیاری پلیس، با جدیت بیشتری انجام خواهد گرفت.

شهرام کرمی در نشست با فرمانده و مسئولین انتظامی استان با بیان اینکه مجرمان در کرمانشاه از کمترین امنیتی برخوردار نیستند و مدام تحت رصد و مراقبت قرار دارند، افزود: خوشبختانه با مجموعه اقدامات صورت گرفته شاهد کاهش جرائم و در عین حال رشد کشفیات بوده‌ایم.

وی ادامه داد: برخورد با اراذل و اوباش و عاملان تیراندازی نیز به صورت جدی در دستور کار قرار داشته که نتیجه آن کاهش درگیری و نزاع‌های خیابانی و عربده‌کشی و همچنین کاهش ۲۰ درصدی تیراندازی در مرکز استان بوده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به امنیت خوبی که در کرمانشاه وجود دارد، گفت: بخش اعظمی از این امنیت را مرهون جانفشانی و تلاش شبانه‌روزی ماموران انتظامی استان به فرماندهی سردار حاجیان هستیم.

وی همچنین از تلاش‌ها و زحمات رئیس و کارکنان پلیس آگاهی استان به خاطر موفقیت در کشف بسیاری از قتل‌ها و سرقت‌ها و جرائم مختلف قدردانی کرد و گفت: همین اقدامات و جدیت در انجام وظایف محوله است که باعث تنگ‌تر شدن فضا برای جولان مجرمان و ارتقاء امنیت شده است.

کرمی حمایت کامل دستگاه قضائی از ماموران انتظامی را اعلام کرد و گفت: امیدوارم به وضعیتی برسیم که شاهد کمترین مشکلات اجتماعی در استان باشیم که البته خوشبختانه در حال حرکت به این سمت هم هستیم.

سردار مهدی حاجیان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه نیز در این نشست، پلیس را همراه و همیار مردم معرفی کرد و گفت: امنیت مردم خط قرمز پلیس است و هرکسی بخواهد از این خط قرمز عبور کند، با واکنش سخت و قاطعانه همکاران ما موجه خواهند شد.

حاجیان با بیان اینکه پلیس حافظ امنیت جامعه و ارزش‌های نظام و انقلاب است، گفت: من و همه همکارانم با خود عهد کرده‌ایم آسایش خود را فدای امنیت و آرامش مردم کنیم و برای این هدف مقدس نیز از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود.

وی با اشاره به اجرای چند طرح برای ارتقاء امنیت در استان، گفت: یکی از این طرح‌ها حرکت در مسیر هوشمندسازی کلانتری‌ها در راستای پیشگیری از وقوع جرم و کشف سریع و به موقع جرائم است که تاکنون نتایج خوبی نیز به همراه داشته است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه افزایش کشف جرائم از ۳۸ درصد به ۵۳ درصد را یکی از نتایج هوشمندسازی کلانتری‌ها عنوان کرد و گفت: در هدف‌گذاری انجام شده تا پایان سال باید در کشف جرائم به ۶۲ درصد برسیم.

حاجیان کاهش ۵۶ درصدی سرقت مغازه، ۴۶ درصدی سرقت منزل و ۲۲ درصدی سرقت‌های مسلحانه را از دیگر نتایج این اقدام عنوان کرد و گفت: در سرجمع سرقت‌ها نیز شاهد کاهش ۱۷ درصدی طی شش ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده‌ایم.

وی همچنین از تشکیل بانک اطلاعاتی مجرمان حرفه‌ای در استان خبر داد و گفت: با نصب پابندهای الکترونیکی، این افراد تحت رصد و پایش مداوم قرار دارند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه به تعامل بسیار خوبی که میان پلیس و دستگاه قضائی وجود دارد هم اشاره کرد و گفت: این تعامل خوشبختانه در سطح بسیار عالی قرار دارد که باعث شده بسیاری از ماموریت‌ها با موفقیت انجام بگیرد.

حاجیان با بیان اینکه هم پلیس و هم دستگاه قضائی هدفی جز احقاق حقوق مظلومان و برخورد قاطعانه با مجرمان ندارند، گفت: عزم راسخ دو دستگاه باعث شده امروز امنیت خوبی در استان وجود داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha