• چهارشنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۷
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403072519185
  • منبع : نمایندگی مازندران

مدیر امور تعمیرات نیروگاه سیکل ترکیبی شهید سلیمی:

واحد یک گازی نیروگاه نکا به مدار تولید بازگشت

واحد یک گازی نیروگاه نکا به مدار تولید بازگشت

ایسنا/مازندران  مدیر امور تعمیرات نیروگاه سیکل ترکیبی شهید سلیمی گفت: واحد یک گازی نیروگاه شهیدسلیمی نکا که به منظور انجام بازدید ۴ هزار ساعته و ارتقاء آمادگی جهت تولید پایدار انرژی در زمستان از مدار خارج شده بود، مجدد به مدار تولید بازگشت.  

 عبدالرضا محمودی رستمی امروز در گفت‌وگویی با رسانه‌ها اظهار کرد: این واحد که طبق برنامه به منظور انجام بازدید دوره ای ۴ هزار ساعت از مدار خارج شده بود، پس از ۵ روز کار فشرده و شبانه روزی مجدد به شبکه سراسری برق کشور پیوست.

وی افزود: در این بازدید علاوه بر انجام فعالیت‌های معمول در بازدیدهای ۴ هزار ساعته در بخش‌های مکانیک، الکتریک و ابزاردقیق، اقداماتی همچون تعویض۱۶ هلدر(نگهدارنده) ردیف A و سرامیک معیوب اتاق احتراق، شستشو و تمیزکاری کامل فیلترهای هوای ورودی به کمپرسور(فیلترهای کوالسر)، ترمیم بدنه دیفیوذر خروجی توربین، ترمیم حجم وسیعی از دیواره اگزوز و سیل‌های آببندی دایورتر دمپر، تعمیر اساسی تجهیز اصلی سیستم کنترل(EHC) و تنظیم مجدد پارامترهای کنترل، رفع اشکال از کنترل ولو دی سوپر هیتر بویلر بازیاب، تعمیر اساسی پمپ روغن کنترل و فن تحریک و نیز فعالیت‌های تعمیراتی در بخش بویلر انجام شد.

محمودی یادآور شد: علیرغم گذشت ۵۷ درصد از طول سال، ۸۰ درصد پیش‌بینی تولید امسال مجموعه نیروگاه سیکل ترکیبی محقق شده است.

وی این موفقیت را مرهون برنامه ریزی مناسب برای کاهش زمان تعمیرات و افزایش کیفیت تعمیرات و بهره برداری و نیز احساس مسئولیت و درک بالای کارکنان این مجموعه برای تولید پایدار برق و خدمت رسانی مناسب به هموطنان دانست.

مدیر امور تعمیرات نیروگاه سیکل ترکیبی شهید سلیمی نکا تصریح کرد: بلوک سیکل ترکیبی نیروگاه شهیدسلیمی نکا شامل ۲ واحد گازی ۱۳۷.۶ مگاواتی، یک واحد بخار ۱۶۰ مگاواتی و دو واحد توربواکسپندر با ظرفیت هر یک ۹.۴ مگاوات است. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha