• چهارشنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۴۴
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403072519158
  • خبرنگار : 50188

کشف و توقیف لوازم آرایش و بهداشتی قاچاق و تقلبی در رفسنجان

کشف و توقیف لوازم آرایش و بهداشتی قاچاق و تقلبی در رفسنجان

ایسنا/کرمان بازرسان معاونت غذا و دارو در شهرستان رفسنجان مقدار قابل توجهی از لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق، تقلبی و تاریخ مصرف گذشته را از فروشگاه‌های عرضه این محصولات کشف، ضبط و توقیف کردند. 

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ۲۵ مهرماه در این رابطه گفت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر فروش و عرضه لوازم آرایشی و بهداشتی غیرمجاز در دو واحد صنفی در سطح شهر، بازرسان این معاونت پیگیری این موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

دکتر مهسا حسنی‌پور افزود: پس از انجام هماهنگی‌های لازم با اتاق اصناف و مراجع قضایی، با حضور نمایندگان مربوطه و بازرسان معاونت غذا و دارو از واحدهای صنفی متخلف بازدید و مقدار قابل توجهی از فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی قاچاق کشف شده، ضبط و توقیف کردند.

وی ادامه داد: پرونده این تخلفات به مراجع ذیصلاح قانونی ارجاع خواهد شد تا مراحل قانونی و صدور احکام تنبیهی انجام گیرد.

حسنی پور از شهروندان درخواست کرد: در هنگام خرید دارو، مواد غذایی، لوازم پزشکی، آرایشی و بهداشتی، توجه لازم را به عمل آورند و از خرید فرآورده‌های قاچاق و غیرمجاز خودداری کنند. 

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان تأکید کرد: محصولات تولید داخل باید دارای پروانه ساخت از وزارت بهداشت باشند که شماره پروانه ساخت وزارت بهداشت از طریق درگاه اینترنتی fdacrm.ir قابل استعلام است.

وی ادامه داد: محصولات وارداتی مجاز دارای برچسب اصالت از وزارت بهداشت هستند که امکان استعلام سلامت این فرآورده‌ها نیز برای فروشندگان و مصرف‌کنندگان فراهم است که یکی از روش‌های رهگیری این محصولات، استفاده از سامانه پیامکی ۲۰۰۰۸۸۲۲ است. 

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان به افرادی که در صنف عرضه فرآورده‌های سلامت محور فعالیت می‌کنند، توصیه کرد: قوانین و مقررات مربوط به این حوزه را با دقت رعایت کنند.

حسنی‌پور خاطر نشان کرد: شهروندان گزارشات یا شکایات خود را به شماره تلفن ۳۴۲۸۲۷۰۳ اعلام کرده یا از طریق سامانه آنلاین دریافت شکایات در وب‌سایت معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان به آدرس fdo.rums.ac.ir ارسال کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha