• چهارشنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۰۷:۲۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403072519094
  • خبرنگار : 71145

بمباران حاره حریک در ضاحیه جنوبی بیروت برای اولین بار از جمعه گذشته

بمباران حاره حریک در ضاحیه جنوبی بیروت برای اولین بار از جمعه گذشته

ارتش اشغالگر پس از دستور تخلیه فوری به ساکنان یک ساختمان خاص در ضاحیه جنوبی بیروت، این منطقه را بمباران کرد.

به گزارش ایسنا، رژیم صهیونیستی برای اولین بار از روز جمعه یک ساختمان در ضاحیه جنوبی بیروت را هدف قرار داد. خبرنگار الجزیره گفت: پهپاد اشغالگران با موشک ضاحیه جنوبی بیروت را هدف قرار داد.

منابع خبری از سه موج حمله به ضاحیه جنوبی بیروت خبر دادند.

پیش از این ارتش رژیم صهیونیستی به ساکنان حاره حریک در ضاحیه جنوبی بیروت دستور داد تا ساختمانی را که روی نقشه با رنگ قرمز مشخص شده است تخلیه کنند.

اشغالگران حاره حریک در ضاحیه جنوبی بیروت را پس از دستور تخلیه بمباران کردند
بمباران حاره حریک

طبق گزارش الجزیره، ارتش اشغالگر اعلام کرد که این ساختمان به زودی هدف قرار خواهد گرفت و مدعی شد که ساکنان این ساختمان «در نزدیکی تأسیسات و منافع حزب‌الله قرار دارند».

«آویخای ادرعی»، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای ساکنان ضاحیه جنوبی، به ویژه ساکنان ساختمانی خاص در حاره حریک را تهدید کرد و گفت: شما در نزدیکی تأسیسات و منافع ‌حزب‌الله قرار دارید که ارتش علیه آنها در منطقه کار می‌کند. باید فوراً این ساختمان و ساختمان‌های مجاور را تخلیه کنید و ۵۰۰ متر از این ساختمان‌ها دور بمانید.

ارتش اسرائیل می‌گوید: لشکر ۹۸ به عملیات خود علیه جنوب لبنان ادامه می‌دهد.

این حمله همه صحبت‌ها در مورد تضمین‌های آمریکا برای بمباران نکردن بیروت و ضاحیه جنوبی آن را بی‌اعتبار کرد. حتی در آخرین درخواست متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه گفت که ایالات متحده نگرانی‌های خود را به دولت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر در رابطه با حملات اخیر به بیروت ابراز کرده است.

به گزارش رویترز،  لحن میلر این بار شدیدترین لحن واشنگتن بوده که تاکنون استفاده کرده است.

این در حالی است که مقامات اشغالگر صریحا در پاسخ به درخواست‌های آمریکا برای حمله نکردن به بیروت و ضاحیه جنوبی گفته بودند که به حملات ادامه خواهند داد.

پیشتر رسانه‌های عبری گزارش دادند که آخرین حمله به بیروت پنجشنبه گذشته در تلاش برای هدف قرار دادن «وفیق صفا» از رهبران  حزب‌الله صورت گرفت که منجر به شهادت و زخمی شدن ده‌ها لبنانی شد.

رسانه‌های عبری در ادامه گزارش دادند که ژنرال «مایکل کورلا»، فرمانده فرماندهی مرکزی آمریکا، حدود یک هفته پیش در جریان سفر خود به تل‌آویو از «هرتزی هالوی»، رئیس ستاد ارتش اشغالگر، خواست که ارتش اسرائیل بمباران بیروت را متوقف کند. هالوی نیز این درخواست را در سطح سیاسی مطرح کرد.

پیش از آن، وبگاه عبری Ynet جمعه گذشته گزارش داد که بایدن از نتانیاهو خواسته است تا حملات اسرائیل به بیروت را در سایه شهادت تعدادی از غیرنظامیان به حداقل ممکن کاهش دهد. پس از ۲ حمله خونینی که قلب پایتخت لبنان را هدف قرار داد از پنجشنبه شب گذشته، آرامش شکننده و محتاطانه‌ای بر ضاحیه جنوبی بیروت حاکم شده بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha