• سه‌شنبه / ۲۴ مهر ۱۴۰۳ / ۲۲:۵۳
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1403072419044
  • خبرنگار : 71234

قالیباف: جبهه مقاومت با سرعت غیرقابل تصوری خود را بازسازی کرد

قالیباف: جبهه مقاومت با سرعت غیرقابل تصوری خود را بازسازی کرد

رئیس مجلس گفت: شهادت سیدحسن نصرالله و بعضی فرماندهان، ثُلمه بزرگی به همه ما وارد کرد، اما جبهه مقاومت با سرعت غیرقابل تصوری خود را بازسازی کرد که عملیات‌های شجاعانه آن‌ها را همه دیدیم.

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف پس از بازگشت از سفر سه‌روزه به ژنو برای شرکت در اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی در فرودگاه مهرآباد گفت: سه قطعه کاشی متعلق به ۸۰۰ سال قبل از میلاد مسیح را با خود از ژنو به ایران آوردیم.

وی توضیح داد: عزیزانی این کاشی‌های لعاب داده شده را هدیه کرده بودند که به ایران برگردانده شده تا در ایران نگهداری شود لذا هماهنگی‌های با سفارت صورت گرفت؛ این سه کاشی ارزنده و منقش به حیوانات ایران تقدیم به میراث فرهنگی و گردشگری می شود خوشحالیم این فرصت فراهم شد تا این اشیای با ارزش تقدیم ملت ایران شود.

قالیباف با اشاره به اجلاس سالیانه بین المجالس جهانی (IPU) در ژنو گفت: هر سال روسای پارلمان‌های جهانی در ژنو گردهم می‌آیند؛ تصمیم بر آن شد قبل از ژنو، سفری به بیروت داشته باشیم تا به مردم لبنان و غزه و مسئولان لبنانی و در یک کلام به جبهه مقاومت اعلام کنیم که مردم ایران و امت اسلامی حامی و پشتیبان ملت عزیز لبنان هستند.

وی به بازدیدش از مناطق بمباران شده در لبنان و گفت‌وگو با مردم و گروه‌های جهادی مختلف و ملاقات با میقاتی نخست وزیر و نبیه بری رئیس مجلس لبنان اشاره و اظهار کرد: مهم‌ترین نکته این بود که ما حتما حمایت‌های بشردوستانه را انجام می‌دهیم؛ همچنین پیغام ملت عزیز ایران مبنی بر حمایت از مردم لبنان و مقاومت رساندیم و مقداری درباره مباحث سیاسی، وضعیت لبنان و پشتیبانی از بیش از یک میلیون آواره لبنان صحبت شد.

رییس مجلس اضافه کرد: نکته مهم انتقال این پیغام بود که جمهوری اسلامی از هر تصمیم دولت و مجلس و ملت لبنان و مقاومت حمایت می‌کند.

قالیباف تاکید کرد: صدمات روحی به جبهه مقاومت وارد شده بود؛ شهادت سیدحسن نصرالله و بعضی فرماندهان ثلمه بزرگی به همه ما وارد کرد منتها جبهه مقاومت با قدرت و شجاعت و سرعت غیرقابل تصوری خود را بازسازی کرد که عملیات‌های شجاعانه آن ها را همه دیدیم؛ پیغام من به امت اسلامی این است که مردم در لبنان محکم و مستحکم هستند و اوج وحدت بین گروه‌های فلسطینی و گروه‌های لبنان و ارتباط قوی بین مردم و دولت لبنان برقرار است.

وی اضافه کرد: من با آن محیط آشنا هستم و انسجامی را شاهد بودم که هر گروه، ادیان، مسیحیان، مسلمانان و شیعیان و سنی‌ها همه در کنار هم و مستحکم در مقابل دشمن ایستاده‌اند.

رییس مجلس ادامه داد: بعد از لبنان به ژنو رفتم و تمام تلاش این بود که پیام مظلومیت و اقتدار لبنان و جبهه مقاومت و غزه را به جهانیان برسانیم لذا در نشست‌ جانبی مربوط به کشورهای اسلامی مطالب موثری مطرح شد که تاثیرات رسانه‌ای جدی در سطح جهانی داشت.

قالیباف همچنین به برگزاری نشست با روسای مجالس آسیایی اشاره و اظهار کرد: این جلسه بسیار خوب بود و موضع‌گیری‌های قوی انجام شد.

 وی گفت: در مجمع عمومی اتحادیه بین المجالس جهانی نیز گزارشی از وضعیت بیروت ارائه شد و کشورهای اسلامی و برخی کشورهای غیراسلامی از آفریقا و آمریکای جنوبی مواضع خوبی اتخاذ کردند.

رئیس مجلس در مجموع سفر ژنو را خوب ارزیابی کرد و گفت که این سفر آثار خوبی در افکار عمومی در سطح جهانی و مجامع بین المللی در سطح پارلمان ها گذاشت.   

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha