• سه‌شنبه / ۲۴ مهر ۱۴۰۳ / ۲۰:۵۷
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403072419011
  • خبرنگار : 50598

استاندار مرکزی:

لزوم انجام کار عملیاتی برای کاهش کودکان بازمانده از تحصیل

لزوم انجام کار عملیاتی برای کاهش کودکان بازمانده از تحصیل

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: تعداد بازماندگان از تحصیل در استان مرکزی زیاد نیست و مدیریت آن ساده است و با بررسی فرد به فرد و کار عملیاتی می‌توانیم موضوع را کنترل کنیم.

فرزاد مخلص الائمه، ۲۴ مهر ماه در شورای آموزش و پرورش استان مرکزی اظهار کرد: موضوع بازماندگان از تحصیل در چند جلسه این شورا مورد بحث قرار گرفته و اقدامات مثبتی صورت گرفت و به وضع روشن‌تری رسیده‌ایم. 

وی افزود: دستور دادستان کل کشور در خصوص کودکان بازمانده از تحصیل ظرفیت خوبی را ایجاد می‌کند که موارد را در این خصوص پیگیری کنیم.

وی اضافه کرد: طبق آمار ۷۰ تا ۸۰ درصد متخلفین کشور، بازماندگان از تحصیل هستند و بایستی این موضوع مدیریت شود. 

استاندار مرکزی تصریح کرد: تعداد کودکان بازمانده از تحصیل در استان مرکزی زیاد و خارج از کنترل نیست و با ابلاغ دستورالعمل و مصوباتی می‌توانیم به راحتی وضعیت بازماندگان و تارکان تحصیل را روشن کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مسئله کودکان بازمانده از تحصیل در سطح استان و به خصوص شهرستان‌ها باید با کار عملیاتی پیش رود گفت: چون تعداد بازماندگان از تحصیل در استان زیاد نیست، مدیریت آن ساده است و با بررسی فرد به فرد می‌توانیم موضوع را کنترل کنیم.

مخلص الائمه با تاکید بر ضرورت کمک دستگاه قضا به آموزش و پرورش افزود: قوه قضاییه بایستی کمک کند تا موارد اختلافی با شهرداری‌ها را حل و فصل کنیم.

استاندار مرکزی تصریح کرد: شهرسازی غیر معقولی در بافت شهری اراک صورت گرفته و فکری به حال مدرسه و خیابان و پارک و سایر زیرساخت‌ها نشده است. 

وی با بیان اینکه در جلب مشارکت خیرین، رتبه اول کشور را دراختیار داریم گفت: خیرین هرجا که نیاز بوده ما را همراهی کرده‌اند و فرمانداران نیز موظف به پیگیری مسائل مدرسه سازی هستند.

استاندار مرکزی با اشاره به ساخت مدارس برای کودکان معلول استان مرکزی اضافه کرد: بهزیستی و کمیته امداد بایستی در خصوص محرومین تحت پوشش خود اقدامات لازم را انجام دهند.

محمد بیات، نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: طرح تاسیس سازمان ملی مهاجرین تا چند هفته آینده در صحن مجلس مطرح می‌شود.  

وی با بیان اینکه اراده نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر طرد مهاجرین غیر قانونی است گفت: تدابیر خاصی در بحث‌ مولدسازی و انبار گردانی در آموزش و پرورش باید صورت گیرد. 

حسین مولوی، مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز اظهار کرد: با تلاش‌های فراوان و شبانه روزی در پروژه مهر امسال، توفیقات زیادی بدست آوردیم.

وی با بیان اینکه امسال مشکل کلاس‌های خالی از معلم نداشتیم گفت: در حوزه نیروی انسانی با دقت نظرهایی که صورت گرفت بحث نقل و انتقالات به خوبی مدیریت شد.

مولوی با اشاره به استخدام هزار معلم جدید در سال جاری افزود: از ۱۴۰۰ معلم مشمول بازنشستگی، ۶۰۰ معلم در سیستم باقی ماندند به طوری که امسال ۴۰ هزار ساعت حق التدریس پرداخت خواهد شد. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی تصریح کرد: امسال در حوزه کیفیت بخشی نیروی انسانی باید برنامه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی با اشاره به کمبود ۵۴ هزار سرایدار و خدمتگزار در مدارس کشور گفت: بایستی این موضوع نیز مدیریت شود تا دچار چالش جدی نشویم.

مولوی اضافه کرد: یکی از کارهای مهم امسال بحث‌ توزیع کتب درسی بود. متاسفانه سال گذشته تا آذر ماه تعداد زیادی از کتب درسی توزیع نشده بود ولی امسال اگر دانش آموزان در موعد مقرر ثبت نام کتاب کرده بودند، کتب درسی را دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: تعداد کمی کتاب از طرف وزارتخانه توزیع نشده است و دانش آموزانی که دیر ثبت نام کرده‌اند یا رشته خود را دیر انتخاب کرده‌اند، به زودی کتاب دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه استان مرکزی در رتبه اول کسب درآمد اختصاصی طی شش ماه گذشته قرار گرفته است گفت: فقط در حوزه درآمد اختصاصی املاک اجاره‌ای آموزش و پرورش استان از ۲۰۰ میلیون تومان به یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان رسیده ایم. 

مولوی تصریح کرد: میانگین نمرات مقطع متوسطه دوم در استان مرکزی در منطقه سبز و در بین ۶ استان برتر است و در رشته‌های ریاضی و تجربی یک نمره افزایش معدل داشته‌ایم ولی در رشته انسانی به خصوص در مناطق محروم استان باید سرمایه گذاری بیشتری کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha