• سه‌شنبه / ۲۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۲۶
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1403072418905
  • خبرنگار : 71038

دست برتر حزب‌الله در میدان نبرد با رژیم صهیونیستی

دست برتر حزب‌الله در میدان نبرد با رژیم صهیونیستی

یک دیپلمات جمهوری اسلامی ایران با بیان این‌که موج سنگین آتش‌باری حزب‌الله بر حیفا معادلات تهاجم به لبنان را تغییر داده است، گفت: ادامه این روند به نفع رژیم صهیونیستی نبوده و بر این اساس ناچار از تغیر آرایش نظامی به وضعیت حملات هوایی کنترل شده است.

به گزارش ایسنا، یک شنبه شب حزب‌الله لبنان به منظور پاسخ به حملات و جنایت‌های رژیم صهیونیستی عملیاتی را با پرتاب اسکادران پهپادهای تهاجمی به یک اردوگاه آموزشی متعلق به تیپ گولانی در «بنیامینا» در نزدیکی حیفا انجام داد. 

جریان مقاومت در لبنان تاکید کرد که این عملیات در چارچوب سلسله عملیات «خیبر» و با ندای «لبیک یا نصرالله» و در پاسخ در پاسخ به کشتارهای انجام شده توسط اشغالگران انجام شده است.

طبق آمار ارتش رژیم صهیونیستی، کشته‌های حمله پهپادی حزب‌الله به پایگاه تیپ گولانی چهار نفر و تعداد زخمی‌ها ۶۷ نفر اعلام شده است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی با سانسور گسترده در مورد محل حمله پهپادی اخیر حزب‌الله لبنان در حیفا تنها اذعان کردند که این حمله با یک پهپاد بسیار پیشرفته انجام گرفت.

وب‌سایت عبری «کیکار هشبات» نیز درباره عملیات شامگاه یکشنبه حزب‌الله لبنان علیه اردوگاه آموزشی تیپ گولانی در منطقه «بنیامینا» در جنوب حیفا و کشته و زخمی شدن ده‌ها افسر و سرباز در این اردوگاه، به نقل از برخی شاهدان عینی و مسوولان امنیتی و نظامی گزارش کرد: پهپادی که حمله را انجام داد، از نوع بسیار پیشرفته‌ای بود، این پهپاد که در حال پرواز در ارتفاع پایینی بود، موشکی را به سمت اردوگاه شلیک کرد که در آنجا منفجر شد.

دست برتر حزب‌الله در میدان نبرد با رژیم صهیونیستی
انتقال زخمی‌های حمله پهپادی حزب‌الله به بیمارستان

روند جنگ به نفع رژیم صهیونیستی نیست

«مجتبی فردوسی‌پور» سفیر پیشین ایران در اردن در گفت‌وگو با ایسنا در مورد عملیات اخیر حزب‌الله در جنوب حیفا گفت: روزنامه صهیونیستی معاریو حمله به تیپ گولانی در جنوب حیفا را بسیار سخت و دردناک توصیف کرده است. حفظ موج سنگین آتش باری حزب‌الله بر حیفا معادلات تهاجم به لبنان را تغیر داده و در حال حاضر ارتش با نافرمانی از دستورات نتانیاهو از حمله به بیروت پایتخت لبنان خودداری می‌کند. این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی در آغاز حملات زمینی از مناطق ‌شرقی، غربی و جنوبی در مرز آبی لبنان نیز ناکام ماند و در دفعات متعدد با گرفتار آمدن در کمین‌های حزب‌الله، ضمن برجای‌گذاشتن آسیب‌های فراوان نفر و تجهیزات مجبور به ترک میدان مبارزه شده است. بی‌تردید ادامه این روند به نفع رژیم صهیونیستی نبوده و بر این اساس ناچار از تغیر آرایش نظامی به وضعیت حملات هوایی کنترل شده است.

این دیپلمات ایرانی در پاسخ به این سوال که در حال حاضر وضعیت میدانی در جریان درگیری‌های حزب‌الله و رژیم صهیونیستی را چه‌طور ارزیابی می‌کند، اظهار کرد: برتری حزب‌الله لبنان در جنگ زمینی است و این موضوع در جنگ ۳۳ روزه نیز اثبات شده است. عملیات‌های هوایی رژیم با تکنولوژی‌های پیشرفته اهدایی ایالات متحده آمریکا همراه با بکارگیری بمب‌های هوشمند ۲۵۰۰ تا ۵۰۰۰ پوندی (بعضا فسفری) آن‌هم بدون موانع پدافندی، به هیچ وجه تفوق استراتژیک محسوب نمی‌شود. وضعیت میدانی در کنترل نیروهای حزب‌الله بوده و رفته رفته با گذشت زمان شرایط را عرصه نرم افزاری نیز بر دشمن صهیونیستی و به نفع مقاومت اسلامی تحمیل خواهد کرد.

دست برتر حزب‌الله در میدان نبرد با رژیم صهیونیستی
حملات رژیم صهیونیستی به بیروت

آمریکا مسئول اصلی تمام جرم و جنایات است

سفیر پیشین ایران در اردن در پاسخ به این سوال که تلاش‌های ایران برای توقف تنش در منطقه و رایزنی‌های وزیر خارجه با کشورهای منطقه در این ارتباط را چه‌طور می‌بیند و آیا امیدی برای تحقق آتش‌بس در منطقه در آینده نزدیک وجود دارد، اظهار کرد: بی‌تردید تلاش‌های دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در چارچوب هماهنگ با اقدامات منطقه‌ای و بین‌المللی انجام می‌شود، لذا موفقیت و یا عدم قطعیت این تلاش‌ها به میزان تاثیرگذاری طرف‌های دخیل بر رژیم صهیونیستی به عنوان یک طرف منازعه با خصوصیات جنگ‌طلبی بازمی‌گردد.

وی با بیان این‌که «در این میان نقش ایالات متحده به عنوان متحد راهبردی رژیم صهیونیستی و پشتیبان جنگ‌طلبی رژیم حائز اهمیت بسیار است و مسئولیت اصلی تمام جرم و جنایات و نسل‌کشی‌ها برعهده این کشور است»، تصریح کرد: از این رو معتقدم تلاش‌های دیپلماتیک به همراه اقدامات نهادهای بین‌المللی برای الزام رژیم صهیونیستی به تبعیت از آن باید به مکانیزم اجرایی مجهز گردد و این مکانیزم نیز در اختیار شورای امنیت قرار دارد که با وتوی ایالات متحده مواجه است، در این صورت تنها راه موفق‌سازی اقدامات و تلاش‌های دیپلماتیک بهره‌گیری از ظرفیت‌های منطقه‌ای همچون سازمان همکاری‌های اسلامی با هدف قطع شریان‌های اقتصادی رژیم است.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha