• سه‌شنبه / ۲۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۱۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403072418889
  • خبرنگار : 50663

یک نماینده سابق مجلس:

استاندار برای حل مشکلات خراسان رضوی اقدام عاجل انجام دهد

استاندار برای حل مشکلات خراسان رضوی اقدام عاجل انجام دهد

ایسنا/خراسان رضوی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: استاندار باید برای حل مشکلات استان اقدامات عاجل انجام دهد. عمده مشکلاتی که در سطح کشور وجود دارد، در خراسان رضوی نیز هست؛ بحران آب، خشکسالی و مشکلات حوزه کشاورزی، حاشیه‌نشینی گسترده، وجود مهاجرین غیرقانونی، کمبود منابع برای خدمات‌رسانی مطلوب به زائرین، مشکل زیرساخت‌های جاده‌ای و بزرگراهی، بالا بودن نرخ معضلات اجتماعی نظیر طلاق، اعتیاد و سرقت، مسئله بازماندگان از تحصیل، کمبود فضای آموزشی و شرایط نامناسب نیروی انسانی از جمله چالش‌های ویژه استان خراسان رضوی است.

جواد آرین‌منش در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به انتصاب مظفری به عنوان فردی اصلاح‌طلب در سمت استاندار خراسان رضوی و همسو بودن او با شعارهای انتخاباتی دکتر پزشکیان مبنی بر ایجاد تحول، اظهار کرد: انتصاب فردی هم‌سو با تفکر دولت طبیعی است و هر دولتی حق دارد که برای تحقق شعارها، برنامه‌ها و وعده‌های انتخاباتی خود، به‌خصوص در سطح مدیران عالی از افرادی استفاده کند که هم‌فکر و همراه او هستند و دیدگاه‌ها و شعارهای انتخاباتی او را باور دارند.

وی با اشاره به سوابق مدیریتی مظفری بیان کرد: دکتر مظفری چهره‌ای اصلاح‌طلبِ اصولگرا، کاملا پایبند به مبانی و ارزش‌های نظام و شخصیتی علمی و میانه‌رو است و از آنجا که جزو پیشنهادات همه جریانات سیاسی استان و ستادهای انتخاباتی دکتر پزشکیان بود، می‌تواند تحقق‌بخش شعار وفاق ملی باشد؛ خصوصا در استانی که دارای جمعیتی متکثر از سلایق سیاسی، قومی و مذهبی است. بنابراین برای استانداری خراسان رضوی، مناسب‌ترین فرد از میان گزینه‌های متعدد انتخاب شده است.

این نماینده سابق مجلس ادامه داد: البته این شایستگی‌ها به معنی حل کوتاه‌مدت مسائل استان نیست؛ چراکه خراسان رضوی با عقب‌ماندگی‌های تاریخی مواجه است و به شدت از مسیر توسعه عقب مانده و علاوه بر دارا بودن مشکلات عمومی کشور، این استان حتی به لحاظ امنیتی نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

آرین‌منش با اشاره به اهم چالش‌های خراسان رضوی که استاندار باید برای حل آن‌ها اقدامات عاجل انجام دهد، گفت: عمده مشکلاتی که در سطح کشور وجود دارد، در خراسان رضوی نیز هست؛ لکن چالش‌های ویژه استان را می‌توان بحران آب، خشکسالی و مشکلات حوزه کشاورزی، حاشیه نشینی گسترده، وجود مهاجرین غیرقانونی، کمبود منابع برای خدمات‌رسانی مطلوب به زائرین، مشکل زیرساخت‌های جاده‌ای و بزرگراهی، بالا بودن نرخ معضلات اجتماعی نظیر طلاق، اعتیاد و سرقت، مسئله بازماندگان از تحصیل، کمبود فضای آموزشی و شرایط نامناسب نیروی انسانی به ویژه در مناطق محروم عنوان کرد.

وی با اشاره به اهمیت تغییر فرمانداران برای پیشبرد اهداف دولت در استان، افزود: تغییر مدیران کشوری و استانی و استفاده از نیروهای کارآمد و همگام با سیاست‌های دولت جدید، امری معمول در همه دولت‌هاست. در عین حال چینش کابینه نشان‌دهنده شایسته‌سالاری و اعتدال در این زمینه است؛ کما اینکه از وزرا و مدیران شایسته دولت قبل هم استفاده شده است. به‌ هر حال مدیران می‌بایست مادامی‎ که مسئولیت دارند، برنامه‌های دولت مستقر را اعمال کنند.

نماینده مردم مشهد در ادوار پیشین مجلس، ضمن خداقوت به سردار نظری، گفت: از خداوند برای دکتر مظفری آرزوی موفقیت دارم و توصیه می‌کنم با توجه به حضور اندیشمندان، صاحب‌نظران و مدیران مجرب و وجود دانشگاه بزرگی نظیر دانشگاه فردوسی و اساتید دانشمند آن در مشهد و همچنین وجود ظرفیت‌های بالقوه بخش خصوصی، با بهره‌گیری مناسب از این سرمایه‌ها گام‌های مؤثری در جهت توسعه استان بردارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha