• سه‌شنبه / ۲۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۴۶
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403072418857
  • خبرنگار : 50444

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی:

بیمارستان ارتش بجنورد به سپاه واگذار می‌شود

بیمارستان ارتش بجنورد به سپاه واگذار می‌شود

ایسنا/خراسان شمالی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی از واگذاری بیمارستان ارتش بجنورد به سپاه خبر داد.

مرتضی بهزادفر در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در سفر اخیر آقای شمعی نماینده دفتر رهبری به استان، تعیین تکلیف بیمارستان ارتش نیز مطرح شد. این بیمارستان که هویتی تاریخی دارد، قرار است به سپاه واگذار شود.

وی به سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به استان در سال ۱۳۹۱ اشاره کرد و افزود: سال ۱۳۹۱ در مجموع، 4000 میلیارد تومان منابع مالی از محل سفر مقام معظم رهبری به استان تخصیص یافت که ۱۷۰۰ هزار میلیارد تومان از این اعتبار عمرانی و ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی است.

وی افزود: تاکنون ۲۴۲۰ میلیارد تومان از این بودجه دریافت شده که تا پایان سال ۱۴۰۲ به بیش از سه برابر منابع پیش‌بینی‌ شده بود.

وی ادامه داد: پروژه هایی که از محل ردیف سفر مقام معظم رهبری به استان شروع شد، امروزه به پیشرفت فیزیکی بالای ۹۳ درصد رسیده است و امیدواریم این روند تا اتمام تمامی پروژه های مصوب سفر ادامه داشته باشد.

بهزادفر تصریح کرد: گازرسانی به طور کامل انجام شده‌ و در حوزه احداث فضای آموزشی نیز ۱۰۷ میلیارد تومان منابع جدید از دفتر مقام معظم رهبری دریافت شده است.

وی افزود: در حوزه بهداشت و درمان، ظرفیت تخت از ۷۱۱ تخت در سال ۱۳۹۱ به بیش از ۱۲۰۰ تخت فعال بیمارستانی رسیده است.

وی ادامه داد: پروژه های نظیر کمک به احداث و تکمیل بیمارستان امام حسن مجتبی علیه السلام، کمک به احداث بیمارستان ۲۱۸ تخت خوابی آیت الله هاشمی رفسنجانی در شیروان و احداث پایگاه های اورژانس جاده ای و پیش بیمارستانی جز اقدامات مثبت مصوبات سفر مقام معظم رهبری بود که اجرا شده است.

بهزادفر به حوزه راه‌های روستایی نیز اشاره کرد و گفت: ۳۸۰ کیلومتر راه آسفالت شده است و حمایت‌های بیشتری نیز در این زمینه انجام خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی تصریح کرد: یکی از مصوبات سفر که به دلیل محدودیت‌های تامین اعتبار در سال‌های گذشته اجرای آن زمان‌بر شد، آبگیری سد گلمندره و بهره‌برداری از آن بود که این پروژه هم با تامین اعتبار از سوی دفتر مقام معظم رهبری خوشبختانه در اواخر سال گذشته به صورت عملیاتی آبگیری شد.

بهزادفر افزود: در سال ۱۳۹۱ تنها یک استخر دانش آموزی در استان وجود داشت و تا امروز ۵ استخر دیگر به بهره برداری رسید. همچنین احداث ۲ استخر دیگر به شهرستان تازه تاسیس بام و صفی آباد اختصاص یافت.

 بهزادفر تصریح کرد: مقرر شد با هدیه ویژه دفتر مقام معظم رهبری، پیشنهاد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در خصوص راه‌اندازی یک آسمان نما با اعتباری معادل دو و نیم میلیارد تومان عملیاتی شود.همچنین مدیرکل مجموعه کانون پرورش فکری پیشنهاد ایجاد یک رصدخانه خورشیدی را ارائه دادند که مورد استقبال قرار گرفت.

بهزادفر گازکشی منازل محرومین، کمک به تامین لوازم منزل، احداث و تکمیل حوزه های علمی، تهیه جهیزیه، ساخت منزل محرومین، کمک به خانواده های تحت پوشش و تجهیز موسسات قرآنی را ابعاد معنوی و مادی دیگری عنوان کرد که ماهیت جاری دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha