• سه‌شنبه / ۲۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۴۳
  • دسته‌بندی: تشکل‌های دانشجویی
  • کد خبر: 1403072418853
  • خبرنگار : 71974

فعال حوزه دانشجویی در گفت‌وگو با ایسنا:

محور مقاومت به دلیل اعتقاد به ارزش‌های انقلاب از مسیر خود عقب‌نشینی نمی‌کند

محور مقاومت به دلیل اعتقاد به ارزش‌های انقلاب از مسیر خود عقب‌نشینی نمی‌کند

فعال حوزه دانشجویی گفت:محور مقاومت به دلیل اعتقاد عمیق به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی و باور به مفاهیمی چون جهاد و شهادت از مسیر خود عقب‌نشینی نمی‌کند، این باور که خون شهدا تضمین کننده آینده انقلاب است، نیرویی عظیم به مبارزان می‌بخشد.

فرید محسنی فعال حوزه دانشجویی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه محور مقاومت به دلیل اعتقاد عمیق به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی و باور به مفاهیمی چون جهاد و شهادت از مسیر خود عقب‌نشینی نمی‌کند،‌ اظهار کرد: این باور که خون شهدا تضمین کننده آینده انقلاب است، نیرویی عظیم به مبارزان می‌بخشد. از دست دادن عزیزان سخت است، اما به نظر من، مبارزان محور مقاومت به این درک رسیده‌اند که جانفشانی‌ها در راستای اهداف بزرگ‌تری صورت می‌گیرد و همین به آن‌ها قدرت ادامه مبارزه می‌دهد.

وی با اشاره به اهمیت نقش افرادی همچون سردار نیلفروشان در حفظ و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی،‌تصریح کرد: شهید سردار نیلفروشان و افرادی مشابه او نقش کلیدی در تداوم و حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی داشته‌اند. این افراد نه تنها در صحنه‌های نبرد، بلکه در تبیین و تبلیغ ارزش‌های اسلامی و انقلابی موثر بوده‌اند. در جامعه دانشجویی، این الگوها می‌توانند از طریق برگزاری سمینارها، نشست‌های علمی و فرهنگی و همچنین نمایشگاه‌هایی از زندگی و مجاهدت‌های آن‌ها معرفی شوند. همچنین تولید محتواهای رسانه‌ای و فیلم‌های مستند درباره زندگی این افراد می‌تواند تاثیر بسزایی در ایجاد شناخت و آگاهی در میان دانشجویان داشته باشد.

این فعال حوزه دانشجویی بیان کرد: جنگ ترکیبی به مجموعه‌ای از تهدیدات مختلف در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی اشاره دارد که دشمنان انقلاب اسلامی برای تضعیف کشور به‌کار می‌گیرند. جهاد ترکیبی باید بتواند به شکلی هم‌زمان با این تهدیدات مقابله کند؛ یعنی هم در حوزه اقتصادی، هم فرهنگی و هم نظامی فعال باشد.

وی افزود: راهبردهای جهاد ترکیبی باید شامل افزایش آگاهی عمومی، تقویت توان دفاعی و امنیتی، گسترش فرهنگ مقاومت در جامعه و ارتقاء سطح خودکفایی اقتصادی باشد. این امر نیازمند هماهنگی و همکاری میان نهادهای مختلف، از جمله دانشگاه‌ها و جامعه دانشجویی است.

محسنی بیان کرد: برای تقویت عزم راسخ مسئولان و دانشجویان، باید اهمیت مقاومت و تهدیدات ترکیبی به‌درستی تشریح شود. نقش رسانه‌ها در این زمینه بسیار پررنگ است. باید با ارائه تحلیل‌های صحیح و واقع‌بینانه از شرایط کنونی و تهدیدات پیش‌رو، حساسیت و آگاهی جامعه دانشجویی افزایش یابد. از سوی دیگر، ارتباط نزدیک و مداوم مسئولان با دانشگاه‌ها و حضور در جلسات دانشجویی می‌تواند حس مسئولیت‌پذیری و نقش‌آفرینی دانشجویان را در مقابله با این تهدیدات تقویت کند.

این فعال حوزه دانشجویی بیان کرد: دانشجویان باید با مفاهیم کلیدی انقلاب از طریق برنامه‌های آموزشی و فرهنگی آشنا شوند. همچنین ترویج فرهنگ گفت‌وگو و نقد سازنده در فضای دانشگاهی می‌تواند به تقویت حمایت از آرمان‌های انقلاب کمک کند. ایجاد کانون‌های فرهنگی و علمی با محوریت انقلاب اسلامی و برگزاری مسابقات و جشنواره‌های مرتبط با این موضوعات نیز می‌تواند مؤثر باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha