• سه‌شنبه / ۲۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۸
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403072418745
  • خبرنگار : 50444

دادستان بجنورد تاکید کرد

ضرورت رعایت مبانی قانونی جدید و اجرای دقیق دستورهای قضایی توسط ضابطان در خراسان شمالی

ضرورت رعایت مبانی قانونی جدید و اجرای دقیق دستورهای قضایی توسط ضابطان در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان شمالی بر ضرورت ارائه راهبردهای آموزشی مناسب به ضابطان در خصوص ضرورت رعایت مبانی قانونی جدید و اجرای دقیق دستورهای قضایی توسط ضابطان در استان تاکید کرد.

سید جواد ایلالی در نشست اختصاصی با ضابطان در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان از عزم و اهتمام جدی مدعی العموم در راستای تبیین رویکردهای قانونی جدید و برنامه‌های ویژه مبتنی بر ارائه راهبردهای آموزشی لازم به ضابطان و تشریح تکالیف آنان نسبت به اجرای بهتر قوانین موضوعه خبر داد.

وی با اشاره به مهمترین سازوکارهای قانونی پیش بینی شده در قوانین موضوعه جدید بالاخص در حوزه‌هایی که به طور مستقیم با عملکرد ضابطان انتظامی مرتبط است، گفت: این قبیل نشست‌ها و برنامه‌های آموزشی و توجیهی می‌تواند مجالی برای هم‌اندیشی بهتر و بیشتر و همچنین فرصتی برای تقویت روند همکاری‌ها و ارتباطات مابین دستگاه قضایی و ضابطان باشد تا نتایج ارزشمند آن در بهبود شاخص‌های عملکردی، به خصوص در حوزه دادرسی‌ها و رسیدگی‌های قضایی به بهترین شکل ممکن متجلی شود.

وی نقش و کارکرد ضابطان را در نظام دادرسی و تمهید زمینه‌های رسیدگی قضایی بسیار مهم و با اهمیت برشمرد و خاطرنشان کرد: به طور قطع وقتی دستورهای قضایی صادره با دقت و سرعت و با حساسیت مضاعف اجرایی شود علاوه براینکه فرایند دادرسی، متأثر از این روال، بهتر و زمینه‌های تصمیم گیری‌های به موقع فراهم می‌شود، بخشی از موجبات بروز اطاله دادرسی مرتبط با این مؤلفه‌ها نیز از بین می رود.

به گزارش ایسنا به نقل از دادگستری خراسان شمالی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با اشاره به قانون جدید شوراهای حل اختلاف، ضمن تعریف دادگاه های صلح و تبیین محدوده‌های صلاحیت‌های قانونی آن‌ها، مهمترین وظایف و تکالیف ضابطین را تشریح و بیان کرد: بهره‌مندی از اطلاع کافی از صلاحیت‌های پیش‌بینی شده در خصوص دادگاه‌های صلح به ضابطان کمک خواهد کرد پرونده‌های متشکله را منطبق با این ظرفیت‌ها به مراجع قضایی مربوطه ارسال کنند.

وی گفت: در سازوکار قانونی جدید، شوراهای حل اختلاف به همراه دادگاه‌های صلح منحصرا در حوزه مذاکرات اصلاحی فعالیت خواهند داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha