• سه‌شنبه / ۲۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۴
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403072418739
  • خبرنگار : 50175

سرپرست کتابخانه‌های عمومی شهرستان خبر داد

وجود بیش از ۹ هزار منابع صوتی و بریل در کتابخانه ویژه نابینایان بروجرد

وجود بیش از ۹ هزار منابع صوتی و بریل در کتابخانه ویژه نابینایان بروجرد

ایسنا/لرستان سرپرست کتابخانه‌های عمومی بروجرد از وجود بیش از ۹ هزار منابع صورت و بریل در کتابخانه ویزه نابینایان در شهرستان خبر داد.

فرهاد سوداگر در گفت‌وگو در ایسنا، اظهار کرد: بخش نابینایان و کم بینایان کتابخانه عمومی علامه سید جعفر شهیدی شهرستان بروجرد در اردیبهشت ۱۳۹۰ با انعقاد تفاهم نامه میان اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بروجرد و اداره بهزیستی این شهرستان تأسیس شد و در دی ماه ۱۳۹۳ این بخش از لحاظ  سخت افزاری که شامل؛ سیستم سرمایشی، کامپیوتر، تلوزیون، بهدید یا درشت نما، برجسته نگار، صندلی های ثابت و چرخدار، صندلی و میز کودک، و... و. تجهیز کرد.

وی خاطرنشان کرد: این بخش دارای کامپیوتر مجهز به نرم افزارهای گویا مانند؛ پکجاز، جاز و N V D A.  برجسته نگار ورژن ۲، بهدید ورژن ۵، تلویزیون ۴۸ اینچ، اینترنت با مودم وای فا و هدفون، D V D player است.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی بروجرد اضافه کرد: همچنین این کتابخانه دارای ۸ هزار و ۵۰۰ منابع صوتی، ۵۳۶ منابع بریل و حدود ۲۳۵ عنوان است.

سوداگر با بیان اینکه این بخش از کتابخانه ۱۰۰ نفر عضو دارد که اکثر آنها دانشجو هستند، افزود: خدمات آموزشی شامل؛ آموزش خط بریل، آموزش کامپیوتر و اینترنت، آموزش  تحرک و جهت یابی، آموزش کار با گوشی های هوشمند و سایر آموزش‌های ویژه برای اعضای نابینا و کم بینا در این کتابخانه ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین گویا سازی انواع گوشی های هوشمند، کامپیوتر و لپتاپ و همچنین آموزش کار با نرم افزارهای ویژه برای نابینایان و کم بینایان و سایر نرم افزارها نیز در این کتابخانه ارائه می‌شود.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی بروجرد بیان کرد: تأمین منابع صوتی برای تمام نابینایان و کم بینایان استان لرستان همچنین تأمین منابع بریل برای این افراد از دیگر خدمات آموزشی این کتابخانه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha