• سه‌شنبه / ۲۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۳
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403072418708
  • منبع : نمایندگی کردستان

برگزیدگان هفتمین سوگواره عکس «قاب شیدایی» در بیجار تجلیل شدند

برگزیدگان هفتمین سوگواره عکس «قاب شیدایی» در بیجار تجلیل شدند

ایسنا/کردستان هفتمین سوگواره عکس «قاب شیدایی» با حضور جمعی از مسئولان استان و هنرمندان بیجاری امروز، ۲۴ مهر به کار خود پایان داد.

 اسعد فرهادی، امروز، سه شنبه(۲۴ مهر) در مراسم اختتامیه بخش شعر سیزدهمین سوگواره ملی فرهنگی ـ هنری «مَحرم مُحرّم» و هفتمین سوگواره عکس «قاب شیدایی» گفت: سوگواره «قاب شیدایی» یک کار فرهنگی و مردمی است و عکاسان هنرمندان کار به تصویر کشیدن این آئین مذهبی و سنتی را برعهده دارند.

وی با اشاره به ارسال ۵۲۷ اثر از ۸۵ عکاس هنرمند کشور به دبیرخانه این سوگواره افزود:  از این تعداد آثار ارسالی ۴۱۲ اثر در بخش حرفه‌ای و ۱۱۵ اثر در بخش موبایلی بوده است.

رئیس حوزه هنری استان کردستان بیان کرد: براساس رأی هیئت داوران در نهایت ۳۰ اثر از ۱۸ عکاس در بخش حرفه‌ای  و ۱۱ اثر در بخش موبایلی از ۹ عکاس را جهت حضور در بخش نمایشگاهی و مرحله نهایی سوگواره معرفی کردند.

وی با اشاره به اینکه این سوگواره به منظور به تصویر کشیدن آیین سنتی گل‌گیران بیجار در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی برگزار شده است، ادامه داد: داوران هفتمین سوگواره عکس قاب شیدایی متشکل از سیداحسان باقری رئیس خانه عکاسان ایران، مسعود مرادسلیمی کارشناس ارشد عکاسی و از اساتید مطرح سنندجی و جمشید فرجوندفردا عکاس برجسته بین‌المللی از بیجار و با دبیری عمران کامیاب(اشرلو) هستند.

فرهادی با اشاره به توانمند بودن هنرمندان بیجاری و ظرفیت‌های این شهرستان یادآور شد: شهرستان بیجار دارای پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های متعالی در حوزه‌های فرهنگی و هنری بوده و نیاز است که هنرمندان بیجاری در حوزه معرفی این پتانسیل‌ها بیشتر نقش‌آفرینی کنند.

وی از اعلام آمادگی حوزه هنری استان کردستان برای به تصویر کشیدن این توانمندی‌ها و پتانسیل‌ها خبر داد و افزود: در این راستا حوزه هنری شهرستان بیجار آماده هر گونه همکاری با هنرمندان و مسئولان فرهنگی شهرستان است.

در پایان این مراسم از برگزیدگان بخش اصلی و جنبی هفتمین سوگواره قاب شیدایی تجلیل شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha