• سه‌شنبه / ۲۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403072418699
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

استاندار خراسان رضوی:

خالص‌سازی نه تنها نتیجه‌ای نمی‌دهد، بلکه خساراتی نیز به بار آورده است

خالص‌سازی نه تنها نتیجه‌ای نمی‌دهد، بلکه خساراتی نیز به بار آورده است

ایسنا/خراسان رضوی استاندار خراسان رضوی در یادداشت خود با تاکید بر لزوم توجه جدی به وفاق ملی، گفت: تجربه‌های گذشته نشان داده که گروه‌گرایی، نگاه جناحی و خالص‌سازی نه تنها نتیجه‌ای نمی‌دهد بلکه خساراتی نیز به بار آورده است.

استاندار خراسان رضوی در یادداشتی به بیان مهم‌ترین اولویت‌ها و محورهای کاری خود به عنوان استاندار خراسان رضوی پرداخت. 

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، متن یادداشت غلامحسین مظفری به شرح زیر است: 

در محور اول و پیش از هر چیز دیگری، پاکدستی، جدیت، صداقت و مردم‌داری و حضور در کنار مردم، اصل کار در این استان خواهد بود. مردم سرمایه اصلی نظام و کشور هستند و همه تلاش‌ها باید در جهت منفعت و منافع مردم صورت گیرد. 

لازم است مدیریت چابک، هوشمندانه، دانش‌محور، شفاف و پاسخگو برای ستاد استانداری، سازمان‌ها و نهادها به کار گرفته شود. این موضوع به قدری مهم است که می‌تواند جایگاه استان را به عنوان یک استان توسعه‌گرا تثبیت نماید. در این راه تعامل با نخبگان و اندیشه‌ورزان به صورت نظام‌مند و ساختارمند با مشارکت همه افراد و گروه‌های متخصص با محوریت جوانان یک منبع و راهبرد ارزشمند است. 

محور دوم فعالیت‌ها ارتقاء زیرساخت‌های توسعه استان با حمایت از سرمایه‌گذاران واقعی است. وظیفه حاکمیت و دولت تامین زیرساخت‌ها برای استفاده بخش‌های عمومی و خصوصی در جهت توسعه است. در این راستا توسعه بزرگراه‌ها، گسترش خطوط ریلی، قطار سریع‌السیر، افزایش ناوگان حمل‌ونقل عمومی و هواپیماها از اهمیت بالایی برخوردار است. 

نکته اصلی محور دوم فعالیت‌ها، اولویت دادن به نگاه اقتصادی به جای نگاه سیاسی است. در نگاه توسعه‌ای، سیاست باید به اقتصاد یارانه بدهد، نه برعکس و ما باید این نگاه را در استان تقویت کنیم. 

یک اقدام کلیدی برای رسیدن به توسعه تغییر نگاه در استان از نگاه هزینه‌ای به سمت نگاه درآمدی است. نباید به عنوان یک تنخواه‌دار و تنخواه‌گردان باشیم، بلکه باید با استفاده از بودجه و نگاه درآمدی و ایجاد صندوق‌های توسعه‌ای، استان را به سمت توسعه پایدار هدایت کنیم. در این محور کاری، سهم بخش خصوصی در اقتصاد استان بسیار حائز اهمیت است و در اولویت برنامه‌های ما قرار دارد. 

محور سوم، تلاش برای ایجاد فضای وفاق و همدلی در جهت رفع مسائل و مشکلات مردم و توسعه استان است. تجربه‌های گذشته نشان داده که گروه‌گرایی، نگاه جناحی و خالص‌سازی نه تنها نتیجه‌ای نمی‌دهد بلکه خساراتی نیز به بار آورده است.

تشکیل اتاق‌های فکر تخصصی در حوزه‌های مختلف با مشارکت دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی و مشارکت جدی اندیشمندان و دانشگاهیان نیز اهمیت ویژه‌ای دارد، زیرا در این صورت تصمیم گیری‌ها و خروجی‌ها، سنجیده و قابل اجرا خواهد بود. همچنین تشکیل پارلمان زنان به عنوان زمینه‌ساز مشارکت بیشتر بانوان در استان نیز اهمیتی مضاعف دارد، زیرا در این صورت بخش بسیار مهم و تخصصی ویژه‌ای به کمک مدیریت استان خواهد آمد. 

به علاوه تشکیل مجمع‌های مشورتی استانداران خراسان، معاونین استانداری در ادوار گذشته، مجمع فرمانداران ادوار و نمایندگان مردم خراسان در دوره‌های پیشین مجلس شورای اسلامی نیز مهم است. ایجاد همه این تشکل‌های مشورتی می‌تواند توسعه استان را شتاب دهد.

من از همه مردم استان خراسان می‌خواهم تا به عنوان پرچمدار تمدن اصیل ایرانی اسلامی در سایه امام مهربانی‌ها با همدلی و مشارکت برای ساختن آینده فرزندان خویش در میدان سازندگی استان و کشور حضور یافته و مشارکت کنند.

اینجانب خود را موظف می‌دانم از حضور همه عزیزان مهمان و مدعو در مراسم تکریم و همچنین دوستانی که با ارسال و چاپ پیام‌های محبت‌آمیز و ارسال گل و هدایا، مراتب لطف و محبت خود را به اینجانب ابراز داشته‌اند، صمیمانه قدردانی نموده و بدینوسیله استدعا دارم، هزینه مربوط به اینگونه موارد را صرف امور عام‌المنفعه نمایند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha