• سه‌شنبه / ۲۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۸
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1403072418697
  • خبرنگار : 50560

قزوین میزبان ۱۱ استان در جشنواره هنرهای تجسمی ایثار

قزوین میزبان ۱۱ استان در جشنواره هنرهای تجسمی ایثار

ایسنا/قزوین مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: مقرر شده که استان‌ قزوین، به عنوان منطقه یک، میزبان ۱۱ استان از سراسر کشور اعم از استان‌های کرمانشاه، ایلام، کردستان، زنجان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، همدان، تهران بزرگ، شهرستان‌های استان تهران، البرز و اردبیل باشد.

سمیه اسمعیلی در نشست با اصحاب رسانه که ۲۴ مهر به مناسبت انتشار فراخوان سومین جشنواره هنرهای تجسمی ایثار برگزار شد، اظهار کرد: این جشنواره با هدف گسترش، تعمیق و ترویج هنر ارزشمند و انقلابی برای ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت و تبیین نقش محوری هنر مقاومت در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه سومین جشنواره هنرهای تجسمی «ایثار» در رشته‌های خوشنویسی، عکاسی، تذهیب، مینیاتور، نقاشی خط، گرافیک (طراحی پوستر)، کاریکاتور و مجسمه‌سازی آماده دریافت آثار هنرمندان حوزه‌های تجسمی است، افزود: شیوه برگزاری این جشنواره به‌صورت منطقه‌ای است و به میزبانی استان‌های «قزوین»، «گلستان»، «یزد و «فارس» با حضور هنرمندان برگزار می‌شود.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین تصریح کرد: مقرر شده که استان‌ قزوین، به عنوان منطقه یک، میزبان ۱۱ استان از سراسر کشور اعم از استان‌های کرمانشاه، ایلام، کردستان، زنجان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، همدان، تهران بزرگ، شهرستان‌های استان تهران، البرز و اردبیل باشد.

وی ادامه داد: موضوعات اصلی این جشنواره؛ ایثار شهدا و ایثارگران، ایثار مادران و همسران معظم شهدا و ایثارگران، ایثار عفاف، حجاب و سبک زندگی در مکتب ام‌الشهدا، ایثار شهدای امنیت، نخبگان علمی و جهاد تبین، ایثار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مدافع حرم، ایثار بانوان عاشورایی، ایثار فرهنگ فاطمی و رسالت امروز و ایثار در دروان معاصر و سبک زندگی ایثارگرانه است.

اسمعیلی گفت: این جشنواره در سه بخش بزرگسال، دانش‌آموزی و جامعه هدف یعنی خانواده‌های ایثارگران و جانبازان برگزار می‌شود. در بخش بزرگسالان هنرمندان رشته‌های نقاشی، تذهیب، مینیاتور، نقاشی خط، خوشنویسی، عکاسی، گرافیک، کاریکاتور و مجسمه‌سازی شرکت خواهند داشت و در بخش دانش‌آموزی هنرمندان رشته‌های خوشنویسی، نقاشی و عکاسی با موضوعاتی که مطرح شده است، شرکت می‌کنند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در پایان اظهار کرد: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا ۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳ به دبیرخانه بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین و یا وب‌سایت رسمی این اداره ارسال کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha