• سه‌شنبه / ۲۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403072418687
  • خبرنگار : 71661

فیدان: جنگ غزه نشان داد نظام بین‌المللی تنها از یک عده اندک حفاظت می‌کند

فیدان: جنگ غزه نشان داد نظام بین‌المللی تنها از یک عده اندک حفاظت می‌کند

وزیر امور خارجه ترکیه گفت: آنچه در غزه شاهد هستیم، نشان می‌دهد که نظم جهانی تنها از منافع چند کشور که در اقلیت هستند محافظت می‌کند.

به گزارش ایسنا، «هاکان فیدان» وزیر امور خارجه ترکیه در کنفرانس «دیپلماسی جهانی و آینده فلسطین» گفت تحولات غزه و جنایات رژیم صهیونیستی در این باریکه ثابت می‌کند نظام بین‌المللی با هدف تأمین منافع تعداد اندکی از کشورها طراحی شده است.

وزیر امور خارجه ترکیه گفت: «آنچه در غزه رخ داد، شاهد زنده‌ای بر این حقیقت است که نظام بین‌المللی برای برتری یک اقلیت خاص طراحی، استفاده و سوءاستفاده شده است.»

او همچنین در این کنفرانس که در آنکارا برگزار شده، گفت در «نسل‌کشی غزه»، ۴۲ هزار نفر که عمدتاً زن و کودک هستند، به‌صورت سامان‌یافته و عامدانه به قتل رسیده‌اند و این غصه غم‌انگیز، ماجرای جدیدی نیست، بلکه در ۷۰ سال گذشته در جریان بوده است.

وی افزود: «متأسفانه، جامعه بین‌المللی، از جمله خود ما مسلمانان و جامعه عرب، در توقف این فاجعه ناتوان، ناامید و بی‌فایده ظاهر شده‌ایم.»

فیدان: جنگ غزه نشان داد نظام بین‌المللی تنها از یک عده اندک حفاظت می‌کند
«هاکان فیدان» در کنفرانس «دیپلماسی جهانی و آینده فلسطین»

او همچنین با انتقاد از تلاش صهیونیست‌ها و حامیان آنان برای توجیه جنایات انجام‌شده در غزه، استفاده از هوش مصنوعی در کشتار غزه را محکوم کرد و گفت این ماشین‌ها و ربات‌های جنگی هستند که در غزه انسان‌ها را می‌کشند.

فیدان همچنین بار دیگر بر موضع ترکیه در حمایت از راهکار ۲ دولتی در مسئله فلسطین تأکید کرد و گفت اگر فلسطینیان کشور، سرزمین، آزادی و کرامت خود را داشته باشند، این درگیری‌ها متوقف خواهد شد.

او خواستار پیشبرد راهکار ۲ دولتی شد و هشدار داد که اگر راه‌حلی برای مناقشه فلسطین پیدا نشود، این درگیری به یک بحران بزرگ منطقه‌ای و جهانی تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha