• سه‌شنبه / ۲۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۹
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403072418678
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

نماینده کرمانشاه:

از راه‌اندازی مجتمع فرآورش «قیرطبیعی» حمایت می‌کنیم

از راه‌اندازی مجتمع فرآورش «قیرطبیعی» حمایت می‌کنیم

ایسنا/کرمانشاه نماینده مردم کرمانشاه در مجلس با اشاره به منابع سرشار قیرطبیعی استان و لزوم فرآوری این محصول، گفت: کرمانشاه به یک مجتمع فرآورش قیرطبیعی نیاز دارد و همه باید جهاددانشگاهی را در مسیر راه‌اندازی این مجتمع حمایت کنیم.

محمد رشیدی در نشست با مسئولین سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه در محل برج فناوری استان، با تقدیر از فعالیت‌های صورت گرفته در مجموعه جهاددانشگاهی، گفت: مجلس از هیچ حمایتی برای کمک به این نهاد و شرکتهای دانش بنیان تحت حمایت آن دریغ نمی‌کند.

وی به تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان در مجلس گذشته اشاره و تصریح کرد: در دوره قبل این قانون را در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان مصوب کردیم تا اقدامی جدی در حمایت از این شرکتها رقم بخورد و باز هم از هیچ حمایتی در این زمینه دریغ نمی‌کنیم.

این نماینده مجلس به ظرفیت خوب استان در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و با اشاره به وجود ۱۰۰ شرکت دانش بنیان در استان، افزود: خوشبختانه کرمانشاه از نظر تعداد کمی و کیفیت شرکت‌های دانش بنیان در غرب کشور پیشتاز است.

رشیدی با اشاره به فعالیت شرکت‌های دانش بنیان کرمانشاه در زمینه‌های مختلف، خاطرنشان کرد: فعالیت این شرکت‌ها ما را از واردات بسیاری از محصولات بی‌نیاز می‌کند و حمایت  جهاددانشگاهی از این شرکت‌ها قابل تقدیر است.

وی در ادامه به اقدامات خوب جهاددانشگاهی در زمینه فرآوری قیرطبیعی هم اشاره و تصریح کرد: ۷۰ درصد ذخایر قیر طبیعی کشور در کرمانشاه قرار دارد و متاسفانه این ذخایر ارزشمند بدون فرآوری از استان خارج می‌شوند، در این بین سازمان جهاددانشگاهی توانسته برای اولین بار در زمینه فرآوری این ماده معدنی گام برداشته و از قیرطبیعی، کربن فعال تولید کند.

رشیدی گفت: فرآوری این ماده معدنی ارزشمند علاوه بر جلوگیری از خام فروشی آن، ارزش افزوده بسیاری برای استان به همراه خواهد داشت و در همین راستا نیاز است از سازمان جهاددانشگاهی در زمینه فرآوری قیرطبیعی حمایت شود.

وی با اشاره به هدفگذاری سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه در زمینه راه اندازی مجتمع فرآورش قیرطبیعی گفت: استان به چنین پروژه مهمی نیاز دارد و همه باید از جهاددانشگاهی در این مسیر حمایت کنیم.

رشیدی در ادامه با تاکید بر لزوم حمایت مالی از سازمان جهاددانشگاهی، با اشاره به ردیف اعتباری پژوهشکده توسعه کالبدی و پارک علم و فناوری کرمانشاه در قانون بودجه گفت: با توجه به اقدامات مطلوب این دو مجموعه حتما پیگیریهایی در خصوص افزایش اعتبار این دو مرکز خواهیم داشت.

وی همچنین تاکید کرد، از طریق «ایمیدرو»، سرمایه گذاری و تولید صنعتی کربن فعال از قیرطبیعی پیگیری شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha