• سه‌شنبه / ۲۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403072418668
  • خبرنگار : 71588

تداوم یورش اشغالگران به کرانه باختری و شهادت ۳ فلسطینی

تداوم یورش اشغالگران به کرانه باختری و شهادت ۳ فلسطینی

تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، در حالی وارد سیصد و هفتاد و پنجمین روز خود شده که یورش‌های اشغالگران به روستاها و شهرهای کرانه باختری همچنان ادامه دارد و صهیونیست‌ها با نیروهای مقاومت فلسطین در شهر طوباس وارد درگیری شده‌اند.

به گزارش ایسنا، منابع محلی اعلام کردند نظامیان رژیم صهیونیستی صبح امروز (سه‌شنبه) با شماری از سربازان و تجهیزات نظامی خود به شهر طوباس واقع در شمال کرانه باختری یورش بردند.

براساس گزارش شبکه خبری المیادین، گردان‌های طوباس وابسته به سرایا القدس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد مبارزان آن با نظامیان رژیم اشغالگر در تقاطع «تیاسیر» و محور «الثغره» مقابله کردند.

منابع خبری همچنین از یورش اشغالگران صهیونیست به روستاهای «روجیب»، «بیت دجن» و «بیت فوریک» در شرق شهر نابلس خبر دادند و اعلام کردند اشغالگران اقدام به بازداشت ۲ جوان فلسطینی پس از توقیف منزلشان در اردوگاه «بلاطه» در شرق نابلس کردند.

اشغالگران صهیونیست همچنین به منازل فلسطینیان در اردوگاه «العروب» در شمال الخلیل یورش بردند.

صهیونیست‌ها همچنین پس از یورش به شهر «یطا» در جنوب الخلیل، شماری از فلسطینیان ساکنان این شهر را بازداشت و به سمت شماری از خانواده‌های فلسطینی گاز فلفل شلیک کردند.

منابع محلی همچنین اعلام کردند نیروهای رژیم اشغالگر طی یورش به اردوگاه‌های «الدهیشه» و «الدوحه» در بیت لحم ۶ فلسطینی را بازداشت کردند.

اشغالگران همچنین به اردوگاه «قلندیا» در شمال شهر قدس اشغالی یورش بردند.

نیروهای اشغالگر عصر دوشنبه پس از عملیات نظامی هشت ساعته در شهر جنین در شمال کرانه باختری از آن عقب‌نشینی کردند که درنتیجه آن ۲ جوان فلسطینی شهید و چهار نفر دیگر زخمی شدند.

در همین راستا، نضال العبیدی، شهردار سابق جنین اعلام کرد عملیات ارتش رژیم اشغالگر با محاصره منزلی در اردوگاه «جنین» و بازداشت چندین جوان فلسطینی آغاز شد.

منابع پزشکی پیشتر اعلام کردند «ریان ابراهیم السید» جوان ۱۷ ساله و «محمود مأمون ابو الرب» جوان ۲۳ ساله فلسطینی به ضرب گلوله اشغالگران به شهادت رسیدند و چهار تن دیگر زخمی شدند.

منابع خبری نیز از تخریب بخشی از یک منزل در «حارة الألوب» توسط بولدوزرهای رژیم صهیونیستی و تخریب زیرساخت‌های ورودی اردوگاه «جنین» خبر دادند.

در همین راستا، منابع پزشکی در شهر جنین واقع در شمال کرانه باختری صبح امروز (سه‌شنبه) از شهادت «صلاح محمد جبارین» خبر دادند که مدتی قبل به ضرب گلوله اشغالگران زخمی شده بود.

طبق گزارش وزارت بهداشت فلسطین، شمار شهدای کرانه باختری از هفتم اکتبر به ۷۵۵ تن رسیده که ۱۶۵ تن از آنها کودک هستند و بیش از ۶۲۵۰ تن نیز زخمی شده‌اند.

جنگ غزه موجب تشدید تنش‌ها در کرانه باختری شده است. از هفتم اکتبر تاکنون، خشونت شهرک‌نشینان صهیونیست بیش از هر زمان دیگری افزایش یافته و آن‌ها از حمایت کابینه راست افراطی رژیم اشغالگر برخوردار هستند.

یورش به خانه‌ها و مزارع فلسطینیان در روستاهای فلسطینی به امری عادی تبدیل شده و ارتش رژیم صهیونیستی نه‌تنها با آن مقابله نمی‌کند، بلکه از شهرک‌نشینان افراطی حمایت به عملی می‌آورد.

پیشتر روزنامه عبری «هاآرتص» گزارش داد کشتار غیرنظامیان در مقیاسی که پیش از جنگ غزه غیر قابل‌تصور بود، به یک روال عادی تبدیل شده و سرکوب اقتصادی شدیدی علیه فلسطینیان در کرانه باختری در جریان است. بر اساس این گزارش، اگر این روند ادامه یابد، در نهایت کرانه باختری شاهد افزایش خشونت و تنش روزانه بین فلسطینی‌ها، شهرک‌نشینان و ارتش رژیم صهیونیستی بوده و غزه‌ای دیگر رقم خواهد خورد.

طبق گزارش نهادهای رسمی فلسطین، همزمان با جنگ رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر، نظامیان ارتش این رژیم عملیات خود را در کرانه باختری گسترش داده و شهرک‌نشینان صهیونیست نیز تجاوزاتشان را به کرانه باختری افزایش داده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha