• سه‌شنبه / ۲۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۲
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403072418619
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

رییس سازمان جهاددانشگاهی استان:

«پژوهشکده توسعه کالبدی» می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات کرمانشاه باشد

«پژوهشکده توسعه کالبدی» می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات کرمانشاه باشد

ایسنا/کرمانشاه رییس سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه با اشاره به اقدامات ارزشمند پژوهشکده توسعه کالبدی، گفت: این پژوهشکده می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات استان باشد و می‌طلبد حمایت‌های بیشتری از این پژوهشکده بویژه در حوزه اعتباری صورت گیرد.

مسلم حدیدی در نشست با محمد رشیدی عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم کرمانشاه، با اشاره به جهش فعالیت‌های سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه در دو سال گذشته، گفت: طی این مدت هشت ساختار فناورانه جدید در سازمان ایجاد شده و هدفگذاری برای ورود به بازارهای بین المللی هم انجام شده است.

وی افزود: خوشبختانه از سوی مرکز ارتباطات بین المللی جهاددانشگاهی، مجوز فعالیت سازمان کرمانشاه به عنوان مسول پیگیری جهت صدور محصولات دانش بنیان و ارائه خدمات فنی و مهندسی و پزشکی به کشور عراق هم صادر شده است.

حدیدی از تدوین برنامه راهبردی سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه خبر داد و افزود: با برنامه ریزی صورت گرفته جهش قابل توجهی در حوزه فناوری و نوآوری استان شاهد خواهیم بود.

وی افزود: متاسفانه علی رغم حجم بالای فعالیت‌های سازمان، میزان تخصیص اعتبارات با فعالیت‌های صورت گرفته متناسب نیست و با وجود اینکه پارک علم و فناوری کرمانشاه و پژوهشکده توسعه کالبدی ردیف اعتباری در بودجه دارند، متاسفانه اعتبارات آنها بسیار ناچیز است.

وی افزود: پژوهشکده توسعه کالبدی که یکی از مراکز مهم تحقیقاتی استان محسوب شده و بسیاری طرح‌های ارزشمند از دل آن بیرون آمده، امسال تنها ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار برای آن لحاظ شده و این درحالیست که پژوهشکده هایی با رویکردهای مشابه بیش از ۲۰ میلیارد تومان اعتبار داشته‌اند.

وی افزود: پژوهشکده توسعه کالبدی یکی از مهمترین مراکز مطالبه‌گری استان در حوزه اقتصادی و اجتماعی است و بسیاری طرح‌های آن به رفع مشکلات استان منجر شده است.

وی افزود: تدوین سند مسئله‌شناسی استان و سند توسعه خارجی از اقدامات مهم پژوهشکده توسعه کالبدی استان می‌باشد.

حدیدی گفت: پژوهشکده توسعه جهاددانشگاهی می‌تواند در حوزه‌ مسائل و مشکلات استان ورود کرده و با ارائه راهکار عملیاتی به دستگاه‌های مربوطه، گام اساسی و مهمی درجهت رفع مشکلات استان بردارد.

پیگیر راه اندازی مجتمع فرآورش قیرطبیعی در استان هستیم

رییس سازمان جهاددانشگاهی استان کرمانشاه در ادامه از هدفگذاری این نهاد برای راه اندازی مجتمع فرآورش قیرطبیعی در استان خبر داد و افزود: کرمانشاه منبع غنی ذخایر قیرطبیعی کشور است و متاسفانه این محصول ارزشمند بدون فرآوری از استان خارج می‌شود.

وی افزود: در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر جلوگیری از خام فروشی و برای حفظ این سرمایه ارزشمند استان، سازمان جهاددانشگاهی اقدام به فرآوری این ماده معدنی با ارزش کرده است.

وی افزود: خوشبختانه در گام اول توانستیم از قیرطبیعی، کربن فعال تولید کرده واین محصول را به مرحله تولید نیمه صنعتی برسانیم، در حال حاضر نیز تولید سه فرآورده ارزشمند دیگر از قیرطبیعی را در دستور کار داریم که تولید این محصولات در مقیاس آزمایشگاهی با موفقیت صورت گرفته است.

حدیدی گفت: با توجه به این اقدامات و پیگیری برای تولید این سه فرآورده در نظر داریم یک مجتمع فرآورش قیرطبیعی در استان راه اندازی کنیم.

وی افزود: این مجتمع یک نیاز ضروری برای استان است و اگر حمایت‌های لازم صورت گیرد با راه اندازی این مجتمع تا حد زیادی از خام فروشی قیرطبیعی استان جلوگیری می شود.

«پژوهشکده توسعه کالبدی» می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات کرمانشاه باشد

اجرای ۱۶۰ طرح در پژوهشکده توسعه کالبدی جهاددانشگاهی کرمانشاه

خلیل جلیلی معاون پژوهش و فناوری سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه هم در این نشست با اشاره به فعالیت ۱۰ ساله پژوهشکده توسعه کالبدی گفت: علی رغم اقدامات و فعالیت‌های بسیار شاخص و اثرگذار این پژوهشکده متاسفانه اعتبار سالانه آن حدود ۸۰۰ میلیون تومان است، درحالیکه پژوهشکده‌هایی با سطح فعالیت کمتر بیش از ۲۰ میلیارد تومان اعتبار گرفته‌اند.

وی از انجام بیش از ۱۶۰ طرح در این پژوهشکده خبر داد و افزود: در این پژوهشکده ساختارهایی مانند مرکز هم اندیشی توسعه استان، مرکز تجاری سازی نتایج تحقیقات و مرکز کسب و کارهای خانگی شکل گرفته که هرکدام راهگشای بسیاری مشکلات در استان بوده‌اند.

 سیامک آزادی رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه هم در این نشست با اشاره به حمایت های پارک علم و فناوری از شرکت‌های دانش بنیان، گفت: یکی از ساختارهایی که می‌تواند کمک حال شرکت‌های دانش بنیان استان باشد صندوق «نوآوری و شکوفایی» است که بسیاری استانها کمک‌های فنی و اعتباری خود را به این صندوق اختصاص می دهند تا از این طریق حمایت ویژه‌تری از شرکت های دانش بنیان صورت گیرد. 

وی افزود: کمک‌های فنی و اعتباری استان امسال ۶۵ میلیارد تومان است که اگر بخواهد میان حوزه های مختلف کشاورزی، گردشگری، صنعت و ... تقسیم شود قطعا نمی‌توان کاری از پیش برد، اما اگر همین اعتبار به صندوق نوآوری و شکوفایی استان اختصاص پیدا کند با تزریق آن به شرکت‌های دانش بیان گامی موثر در کمک به این شرکت‌ها و حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان برداشته خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha