• سه‌شنبه / ۲۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۶
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 1403072418535
  • خبرنگار : 71567

دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی دادگستری منتشر شد/ اعلام جزییات نام‌نویسی

دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی دادگستری منتشر شد/ اعلام جزییات نام‌نویسی

دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی دادگستری سال ۱۴۰۳ از سوی سازمان ملی سنجش منتشر شد.

به گزارش ایسنا؛ شورای عالی کارشناسان رسمی دادگستری به استناد بند الف ذیل مادۀ ۷ قانون کانون کارشناسان رسمی و آئین نامۀ اجرائی آن و ماده ۴ قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب وکار مصوب مجلس شورای اسالمی از متقاضیان اخذ پروانه کارشناس رسمی دادگستری در سال ۱۴۰۳جهت شرکت در آزمون سراسری کارشناسان رسمی دادگستری که به صورت کتبی(چهار جوابی) و شفاهی برگزار می شود.

طبق قانون و مقررات و با توجه به شرایط مندرج در این دفترچه، از طریق وب سایت سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور ثبت نام به عمل می آورد.

*شرایط عمومی و اختصاصی داوطلبان

متقاضیان اخذ پروانه کارشناسی رسمی دادگستری، به استناد ماده ۱۵ قانون مصوب مجلس شورای اسالمی، عالوه بر وثاقت، باید واجد شرایط ذیل باشند:

۱ متدین به دین اسلام و یا یکی از اقلیت های دینی به رسمیت شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسالمی ایران و وفاداری به نظام مقدس جمهوری اسلامی.

۲ داشتن تابعیت جمهوری اسالمی ایرانی. صفحه ۲ .۳ نداشتن پیشینه کیفری مؤثر. .۴ عدم اعتیاد به مواد مخدر. .۵ نداشتن وابستگی و سابقه عضویت و هواداری در گروه های غیرقانونی یا مخالف اسلام.

۳ دارا بودن حداقل بیست و پنج سال سن تا پایان مهلت ثبتنام و در صورت تمدید مهلت ثبت نام، آخرین روز تمدید. تبصره: متقاضیان ایثارگر بر اساس بند چ مادۀ ۸۸ قانون برنامۀ ششم توسعه از داشتن شرط سنی معافند. 

۴داشتن معافیت یا کارت پایان خدمت وظیفۀ عمومی (برای آقایان)

* شرایط اختصاصی داوطلبان

داشتن دانشنامۀ کارشناسی یا بالاتر مرتبط با رشتۀ کارشناسی مورد تقاضا، از دانشگاههای معتبر داخلی(اعم از دولتی یا غیردولتی)، مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی یا از دانشگاه های خارجی مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و داشتن سابقۀ تجربی مفید و مرتبط به مدت حداقل پنج سال (تشخیص آن به عهدۀ شورا است) در رشتۀ کارشناسی مورد تقاضا، پس از اخذ دانشنامه مذکور تا آخرین روز ثبت نام. 

چنانچه در رشتۀ کارشناسی مورد تقاضا، دورۀ تحصیلی مقطع کارشناسی یا بالاتر وجود نداشته باشد، داوطلبان می توانند با دارا بودن دانشنامۀ کارشناسی یا بالاتر در هر رشته و داشتن ۱۵ سال سابقه کار مرتبط با رشتۀ کارشناسی مورد تقاضا تا آخرین روز ثبت نام، در آزمون آن رشته شرکت کنند. 

 رشته های کارشناسی رسمی که داوطلبان می توانند با داشتن دانشنامۀ کارشناسی یا بالاترِ مرتبط و سابقۀ تجربی مرتبط و مفید در رشتۀ کارشناسی رسمی مورد تقاضا، بعد از اخذ دانشنامه، یا در صورت داشتن دانشنامۀ کارشناسی یا بالاتر غیر مرتبط و حداقل پانزده سال تمام سابقۀ تجربی مرتبط و مفید در رشتۀ کارشناسی رسمی مورد تقاضا، تا آخرین روز ثبت نام، در آزمون آنها شرکت کنند.

رشته های کارشناسی رسمی که ثبت نام در آزمون آنها نیاز به داشتن دانشنامۀ کارشناسی ارشد یا دکتری و سابقۀ تجربی مرتبط و مفید به مدت حداقل ۵ سال پس از اخذ دانشنامه مذکور در رشتۀ کارشناسی مورد تقاضا تا آخرین روز ثبت نام دارند.

دارندگان دانشنامه کارشناسی و فارغ التحصلان آموزشگاه های اختصاصی ثبت اعم از شاغل یا بازنشسته که حداقل ده سال سابقه تجربی در امورثبتی و یا نقشهبرداری ثبتی داشته باشند میتوانند در صورت داشتن شرایط مذکور در آزمون یاد شده شرکت کنند. تبصره :۲ مدارک تحصیلی معادل یا مدارک دارای ارزش استخدامی داخلی سازمانها در هیچ یک از موارد فوق مورد قبول نیست.

سابقۀ کار مرتبط با رشتۀ مورد تقاضای کارشناسی باید در سربرگ شرکت، موسسه، سازمان یا هر نهاد صادر کنندۀ گواهی و ممهور به مُهر آن نهاد باشد و به مدت زمان الزم تا آخرین روز ثبتنام برای رشتۀ مورد تقاضا بر اساس جداول ۱ تا ۴ دفترچۀ راهنمای ثبت نام باشد.

همچنین باید شامل تاریخ شروع به کار به تفکیک روز، ماه و سال و عنوان دقیق شغلی و شرح وظایف محوله باشد. سوابق شغلی که تنها نشانگر استخدام فرد در شرکت یا سازمان صادر کننده است و به صورت دست نویس و غیر رسمی صادر شده است ملاک عمل نخواهد بود.

آزمون کتبی چهار جوابیتوسط سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور برگزار خواهد شد. .پس از برگزاری آزمون کتبی و تصحیح پاسخنامه ها، داوطلبانی که حداقل ۷۰ درصد امتیاز میانگین نمرات یک درصد حائزان بالاترین امتیاز رشته مورد تقاضا را کسب کنند به عنوان پذیرفته شدگان آزمون کتبی برای انجام آزمون شفاهی معرفی می شوند.

کارت شرکت در آزمون مذکور از روز دوشنبه به تاریخ ۱۴۰۳/۱۰/۱۷ برای مشاهده و پرینت بر روی درگاه اطلاع رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور به نشانی org.sanjesh.www قرار خواهد گرفت.

تاریخ برگزاری آزمون کتبی )روز پنجشنبه به تاریخ ۱۴۰۳/۱۰/۲۰ در تهران و با توجه به آمار شرکت کنندگان، حسب مورد در مراکز استانها برگزار خواهد شد و ملاک تعیین حوزه امتحانی داوطلبان، استان محل اقامت فعلی است که در تقاضانامه درج می نمایند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha