• سه‌شنبه / ۲۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۸
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 1403072418451
  • خبرنگار : 71263

قیمت نفت با فروکش التهاب بازار ریزش کرد

قیمت نفت با فروکش التهاب بازار ریزش کرد

قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه بازار آسیا در پی دورنمای ضعیفتر تقاضا و گزارش هایی مبنی بر این که رژیم صهیونیستی به اهداف نفتی ایران حمله نخواهد کرد، سه درصد کاهش یافت.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت، ۲ دلار و ۳۵ سنت معادل سه درصد کاهش یافت و به ۷۵ دلار و ۱۱ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲ دلار و ۲۶ سنت معادل ۳.۱ درصد کاهش، به ۷۱ دلار و ۵۷ سنت در هر بشکه رسید.

هر دو شاخص روز دوشنبه، با حدود ۲ درصد کاهش بسته شده بودند. نفت از ابتدای هفته جاری تاکنون، حدود ۴ دلار کاهش یافته و تقریبا همه رشد قیمتی که در هفت روز معاملات منتهی به جمعه داشت را از دست داده است.

روزنامه واشنگتن پست روز دوشنبه گزارش کرد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به آمریکا اعلام کرده که این رژیم، قصد ندارد به اهداف هسته‌ای یا نفتی ایران حمله کند.

پریانکا ساچدوا، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت فیلیپ نووآ گفت: ضعیف شدن تقاضا، باعث شده است معامله گران، نرخ پریمیوم ریسک جنگ را از قیمتها حذف کنند. با این حال، مسائل ژئوپلیتیکی همچنان در مقطع فعلی از قیمت نفت پشتیبانی می‌کنند. بدون مسائل ژئوپلیتیکی در این معادله، نفت سقوط بیشتری می‌کرد و شاید حتی به زیر ۷۰ دلار در هر بشکه می‌رسید.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) روز دوشنبه، با اشاره به ضعف چین، پیش‌بینی خود از رشد تقاضای جهانی برای نفت در سال ۲۰۲۴ را کاهش داد. این گروه اکنون انتظار دارد تقاضای چین در سال جاری، ۵۸۰ هزار بشکه در روز رشد کند که کمتر از برآورد قبلی ۶۵۰ هزار  بشکه در روز کاهش یافته است.

اوپک همچنین پیش‌بینی خود از رشد تقاضای جهانی برای نفت در سال آینده را از ۱.۷۴ میلیون بشکه در روز، به ۱.۶۴ میلیون بشکه در روز کاهش داد.

داده‌های گمرک چین نشان داد که واردات نفت به این کشور در سپتامبر، نسبت به سال گذشته کاهش یافته است، زیرا پالایشگاه‌ها خرید خود را به دلیل تقاضای ضعیف داخلی برای سوخت و کاهش حاشیه سود صادرات، محدود کرده اند.

بر اساس گزارش رویترز، تینا تِنگ، تحلیلگر مستقل بازار گفت: در حالی که چشم انداز تقاضا به دلیل تولید کم‌سابقه آمریکا و تقاضای ضعیف چین، تیره است، نفت از صعود چشمگیری که تحت تاثیر تنش‌های خاورمیانه پیدا کرده بود، عقب نشست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha