• سه‌شنبه / ۲۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۱
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 1403072418424
  • خبرنگار : 71662

در مراسم روز جهانی زنان روستایی و عشایری عنوان شد

عشایر مولدترین افراد جامعه هستند/ امنیت غذایی در گرو تلاش عشایر

عشایر مولدترین افراد جامعه هستند/ امنیت غذایی در گرو تلاش عشایر

رئیس فراکسیون زنان مجلس دوازدهم ضمن تاکید بر نقش مهم زنان عشایر در امنیت غذایی کشور اظهار کرد: عشایر از مهمترین حافظان محیط زیست و منابع انرژی هستند بنابراین باید به مسائلی همچون بیمه زنان عشایر و تامین انرژی و منابل گازی و... و. توجه ویژه شود.

به گزارش ایسنا، فاطمه محمدبیگی -  رئیس فراکسیون زنان مجلس دوازدهم - در نخستین همایش بین‌المللی و هشتمین آیین گرامیداشت روز جهانی زنان روستایی و عشایری اظهار کرد: ما در کشورمان بیش از ۱۰ میلیون روستایی و بیش از  ۱۹ هزار عشایر داریم. روستا، مولدترین بخش یک کشور است و زنان روستایی مهم‌ترین نقش را در فرزندآوری و فرزندپروری و همچنین امنیت غذایی دارند.

وی افزود: تولیدات زنان عشایر، مشاغل خانگی که ایجاد می‌کنند و... و. بهره‌مندی بزرگی را برای ما ایجاد می‌کند. اینکه ما بتوانیم به معنای واقعی از جامعه روستایی و عشایر حمایت کنیم در گرو توجه به مسائل آن‌ها است. مسائلی همچون بیمه زنان و روستاییان عشایر است. اگر از زنان روستایی به معنای واقعی حمایت نکنیم و فرزندآوری را ترویج نکنیم و مورد حمایت قرار ندهیم روزی شاهد کاهش کشاورزان در نسل‌های آینده و ضربه به امنیت غذایی در کشور خواهیم بود.

محمدبیگی ادامه داد: این برنامه‌ها کمک می‌کند تا برای حمایت از خانواده‌ها و زنان عشایری برنامه ریزی مناسبی داشته باشیم.   اینکه تشکیل زنجیره ارزش اقتصادی زنان روستایی را ایجاد بازارچه‌های دائمی روستایی و بازارچه‌های اشتغالزایی در حاشیه روستاها و معابر شهری، اینکه بازاریابی و تغذیه سالم روستایی را بتوانیم در زنجیره ارزش غذایی قرار دهیم، برای ما بسیار مهم است.

وی افزود: افزایش تعداد تعاونی‌های روستایی باید جزو اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی باشد. اگر بتوانیم از زنان روستایی در حوزه زنجیره گیاهان دارویی و داروهای گیاهی حمایت و کمک کنیم که غذای سالم توسط آن‌ها طبخ و به بازار عرضه شود، موجب می‌شود بسیاری از مشکلات حل شود و به حوزه گردشگری نیز کمک کند.

رئیس فراکسیون زنان مجلس دوازدهم تاکید کرد: کشور ما از نظر گردشگری یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری بین المللی است. اگر بتوانیم از خانه‌های بوم‌گردی در روستاها حمایت کنیم  و به صورت ویژه در دستورکار قرار دهیم بسیاری از گردشگری‌ها به سمت کشور ما هدایت می‌شود.

وی افزود: صنعت بزرگ گیاهان دارویی و داروهای گیاهی، بزرگترین سرمایه سرزمین ما است. اگر می‌خواهیم زنجیره تکمیل ارزش تولیدات روستایی را افزایش دهیم باید حمایت جدی از آن داشته باشیم. زنان ما در کمبود آب، در گرد و خاک و ... در بهره برداری مناسب از آب و خاک و نحوه صحیح از این منابع بهترین حافظان محیط زیست هستند.

محمدبیگی در پایان گفت: نبود انرژی و منابع گازی زندگی عشایر را تحت تاثیر قرار داده و ما باید از آن‌ها به عنوان مولدین کشور حمایت بیشتری داشته باشیم. مطالبه‌ای که از دولت داریم این است که در قانون جوانی جمعیت توجه به زنان عشایر را در دستور کار داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha