• سه‌شنبه / ۲۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۳
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1403072418414
  • خبرنگار : 50673

رئیس دانشگاه آزاد بندرلنگه:

عدالت آموزشی با توسعه کمی و کیفی امکانات محقق می‌شود

عدالت آموزشی با توسعه کمی و کیفی امکانات محقق می‌شود

ایسنا/هرمزگان رئیس دانشگاه آزاد بندرلنگه گفت: بدون شک عدالت آموزشی با توسعه کمی و کیفی امکانات و زیرساخت‌های آموزشی بخصوص در تحصیلات دانشگاهی محقق می‌شود.

رضا حیدری سیرمندی امروز سه‌شنبه ۲۴مهرماه، اظهار کرد: امروز دانشگاه آزاد اسلامی در تمام نقاط کشور در راستای ایجاد عدالت آموزشی و دسترسی همگان به آموزش‌های دانشگاهی شعب و سرمایه انسانی متخصص خود را مستقر کرده است.

وی افزود: بر متخصصان امر پوشیده نیست که سیستم آموزشی کشور نیازمند تحولاتی است، دانشگاه آزاد اسلامی به سهم خود تلاش کرده در این زمینه پیشتار باشد، نشانه صادق این امر تدوین سند جامع تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی است که از سال ۱۴۰۰ پیاده سازی و در این دانشگاه در حال اجراست. 

رئیس دانشگاه آزاد بندرلنگه تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی از بدو تاسیس با هدف توسعه تحصیلات دانشگاهی در تمام نقاط کشور بدون استفاده از بودجه دولتی با سرمایه عمومی پا به عرصه وجود نهاد. پس از اندک زمانی، توسعه کمی و کیفی آموزش‌های دانشگاهی و تربیت نیروی انسانی مورد نیاز جامعه هدف بی‌بدیل این دانشگاه قرار گرفت.

حیدری سیرمندی گفت: نگاهی دقیق به جامعه افراد شاغل در ادارات و صنایع دولتی و خصوصی به وضوح نقش منحصر به فرد و خارج از توان سیستم و امکانات دولتی را نشان میدهد که دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک نهاد غیردولتی با موفقیت تمام به انجام رسانده است.

حیدری با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرلنگه در سال ۱۳۸۰ با دو رشته در مقطع کاردانی و ۱۵۰ دانشجو راه اندازی شده افزود: به همت مدیران این دانشگاه در طول زمان، زیر ساختهای لازم در زمینی به مساحت ۹.۸ هکتار شامل ۱۰.۶۰۰ متر مربع ساختمان آموزشی، ۳.۵۰۰ متر مربع ساختمان اداری، ۱.۲۰۰ متر مربع سالن ورزشی چند منظوره، ۶۵۰ متر مربع مسجد و با ۹ کارگاه و آزمایشگاه در زمینه رایانه، زبان انگلیسی، علوم ورزشی، جوشکاری، الکترونیک، مدارهای مجتمع، رباتیک، نقشهکشی، تاسیسات تبرید، مکانیک و همچنین سالنهای متعدد سمعی و بصری، کتابخانه و سالن اجتماعات در حال فعالیت است.

وی عنوان کرد: این دانشگاه در حال حاضر در ۵۱ رشته در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد به عنوان بزرگترین و با سابقهترین دانشگاه غرب استان هرمزگان در حال خدمت رسانی است، که منشع خدمات بزرگی همچون ایجاد اشتغال برای بیش از ۱۵۰ نفر کارمند، عضو هیات علمی بصورت تمام وقت و حق التدریس، و بیش از ۷۰۰۰ فارغالتحصیل از بدو تاسیس تاکنون بوده است. این دانشگاه در برههای از زمان تا ۲.۲۰۰ دانشجو را پذیرا بوده و در حال حاضر با ۱۶۰۰ دانشجو بیش از ۶۵درصد بار آموزشهای دانشگاهی شهرستان را به عهده دارد.

حیدری افزود: نگاه به مدیران دارای پست کلیدی و نیز سرمایه انسانی شاغل در ادارات و صنایع شهرستان نشان می‌دهد، اکثر ایشان فارغ التحصیل دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرلنگه بوده که دستاورد بزرگی قلمداد می‌شود و نشان می‌دهد این دانشگاه به شایستگی رسالت خود را ایفا کرده است. 

حیدری بیان کرد: از دیگر خدمات ارزنده دانشگاه آزاد اسلامی راه‌اندازی مدارس با کیفیت به لحاظ سرمایه انسانی، امکانات و زیرساخت در سطح کشور است که این مهم در شهرستان بندرلنگه نیز به شایستگی جاری شد.

وی اشاره کرد: در سال ۱۳۹۶ دو مدرسه پسرانه و دخترانه در مقطع ابتدایی با ۱۸۰ دانش‌آموز راه اندازی شد. این مدارس امروز به عنوان بهترین مدارس شهرستان با بیش از ۷۳۰ دانش آموز و زیرساخت‌های بی‌مانندی همچون شهربازی سرپوشیده در حال فعالیت هستند.

حیدری گفت: مدارس سما دانشگاه آزاد اسلامی بندرلنگه هم اکنون ۱۲درصد بار آموزش شهرستان را به شایستگی به دوش می‌کشد. شایستگی و کیفیت مدارس این دانشگاه به گواه مقام‌های برتری است که در شهرستان، استان و کشور کسب کرده است. 

 وی اظهار کرد: از جمله خدمات ارزشمند دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرلنگه به شهرستان و نیز سایر مناطق همجوار، راه‌اندازی پنج رشته در مقطع کارشناسی ارشد در سال ۹۲ بوده که توانست انتظارات به حق ساکنان شهرستان را جامع عمل بپوشاند. این دانشگاه تاکنون قریب به  ۹۰۰ فارغ التحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در پنج رشته روانشناسی تربیتی، تحقیقات آموزشی، حسابداری، حقوق کیفری و جرم‌شناسی، و آموزش زبان انگلیسی داشته است. 

رئیس دانشگاه آزاد شهرستان بندرلنگه در پایان گفت: این دانشگاه در سال ۱۴۰۲ دو رشته مهندسی برق گرایش سیستم‌های قدرت و مدیریت ورزشی گرایش بازاریابی و ارتباطات را نیز به مجموعه رشتههای کارشناسی ارشد خود اضافه نمود که خدمتی در شأن مردم منطقه تلقی می‌شود. 

لازم به ذکر است ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد از ۲۲ مهر ماه آغاز و تا ۲۸ ام ادامه خواهد داشت. داوطلبین میتوانند جهت ثبت نام در این آزمون به سامانه سازمان ملی سنجش و ارزشیابی آموزشی کشور به آدرس http://www.sanjesh.org مراجعه کنند.

به گزارش ایسنا، مطابق اعلام، دو و سه اسفندماه ۱۴۰۳ تاریخ برگزاری این آزمون خواهد بود. پذیرفته شدگان می‌توانند در شهریور ماه ۱۴۰۴ نسبت به انتخاب محل تحصیل اقدام و از مهر ماه ۱۴۰۴ شروع به تحصیل کنند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha