• سه‌شنبه / ۲۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۸
  • دسته‌بندی: هوش مصنوعی
  • کد خبر: 1403072418382
  • خبرنگار : 71589

ادوبی قابلیت ویدئوسازی از عکس‌ها را عرضه می‌کند

ادوبی قابلیت ویدئوسازی از عکس‌ها را عرضه می‌کند

شرکت ادوبی(Adobe) قصد دارد به زودی ابزارهای ویدئویی مولد هوش مصنوعی را در نسخه بتا عرضه کند تا بتوان از عکس‌ها فیلم ساخت.

به گزارش ایسنا، ادوبی با ارائه مدل هوش مصنوعی خود به چندین شرکت دیگر در فضای هوش مصنوعی مولد(GAI) می‌پیوندد.

مدل فایرفلای(Firefly) تعدادی از ویژگی‌ها را در مجموعه وسیعی از برنامه‌های این شرکت تقویت می‌کند و حالا قرار است برخی از آنها در نسخه بتا در دسترس قرار گیرند.

ویژگی گسترش مولد(Generative Extend) یک ویژگی در برنامه پریمیر پرو(Premiere Pro) است که ادوبی در اوایل سال جاری پیش‌نمایش آن را ارائه کرد و کاربران و تدوین‌گران را قادر می‌سازد تا فیلم و صوت تولید شده را به ابتدا یا انتهای یک کلیپ اضافه کنند.

همچنین اگر عکس مورد نیاز در دسترس نباشد، می‌تواند به ویرایش تصاویر کمک کند. تنها کاری که ویرایشگران باید انجام دهند این است که ابتدا یا انتهای یک کلیپ را بکشند. ادوبی می‌گوید این ابزار همچنین می‌تواند خطوط چشم و اعمالی را که در میانه عکس به ‌شکل غیرمنتظره‌ای تغییر می‌کنند، اصلاح کند.

ادوبی می‌گوید در سال گذشته با ویرایشگرهای ویدئویی حرفه‌ای کار کرده است تا بهتر بفهمد که چگونه هوش مصنوعی مولد می‌تواند به حل برخی از مشکلات در جریان کاری آنها کمک کند. در حالی که ویژگی گسترش مولد می‌تواند فیلم مورد نیاز را در اختیار بگذارد، اما برخی کاربران خلاق ممکن است از آن استقبال نکنند، چرا که می‌تواند به این معنا باشد که دیگر نیازی به فیلم‌برداری مجدد نیست و از درآمد بازیگران و گروه فیلم‌برداری می‌کاهد.

گفته می‌شود که ویژگی گسترش مولد فقط برای ترفندهای کوچک در نظر گرفته شده است. این ویژگی همچنین در حال حاضر به حداکثر وضوح p1080 محدود شده است، بنابراین کیفیت سینمایی ندارد.

ادوبی در ماه سپتامبر پیش‌نمایش تبدیل متن به ویدیو مشابه با مدل‌های هوش مصنوعی سورا(Sora) متعلق به شرکت اوپن‌ای‌آی و مووی جن(Movie Gen) متعلق به شرکت متا و همچنین ویژگی تبدیل عکس به ویدئو را ارائه کرد. آنها اکنون در برنامه تحت وب فایرفلای به صورت بتا در دسترس هستند.

ادوبی می‌گوید، فایرفلای برای استفاده تجاری ایمن طراحی شده‌ است و نشانه‌گذاری(واترمارک) آن روی هر خروجی اعمال می‌شود.

برنامه فتوشاپ به زودی برخی از ویژگی‌هایی نظیر ویژگی‌های پر کردن مولد(Generative Fill) و گسترش مولد(Generative Expand) را عرضه می‌کند که ادوبی در اوایل سال جاری وعده داد و اکنون بر روی آخرین مدل فایرفلای اجرا می‌شوند.

این شرکت می‌گوید، این ویژگی‌ها می‌توانند چهار برابر سریع‌تر از نسخه‌های قبلی تصاویر تولید کنند. همچنین ویژگی «تولید مشابه»(Generate Similar) می‌تواند انواعی از یک شیء را در تصویر ایجاد کند تا زمانی که کاربر یکی از موارد دلخواه خود را پیدا کند.

علاوه بر این، ادوبی در حال اضافه کردن یک ویژگی به ابزار حذف(Remove) است که به کاربر امکان می‌دهد مانند ابزار پاک‌کن جادویی(Magic Eraser) گوگل، افراد و اشیاء را از یک تصویر به راحتی حذف کنند. همچنین با ابزار حذف حواس‌پرتی(Distraction Removal) می‌توان برخی از عناصر رایج در تصویر را با تنها یک کلیک حذف کرد. به عنوان مثال می‌توان سیم‌ها و کابل‌های موجود در تصویر یا گردشگران را از عکس‌های سفر حذف کرد.

در عین حال از امروز ویژگی Frame.io V4 که گفته می‌شود بزرگ‌ترین به‌روزرسانی پلتفرم تولید عکس و ویدئوی مشترک از زمان عرضه آن از 9 سال پیش تاکنون است، برای همه کاربران در دسترس قرار گرفته است.

ادوبی به طور کامل آن را به منظور بهبود گردش کار و ارتقاء پخش کننده ویدئویی بازطراحی کرده است.

همچنین مشخص شد که شرکت‌های کانن، نیکون و لایکا از ویژگی دوربین به ابر(Camera to Cloud) پشتیبانی می‌کنند که امکان بارگذاری مستقیم عکس‌ها و ویدئوها را در Frame.io فراهم می‌کند. ادوبی می‌گوید این بدان معناست که اکثر تولیدکنندگان بزرگ اکنون از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha