• سه‌شنبه / ۲۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403072418373
  • خبرنگار : 50037

چاه آب مجتمع تخت رزن وارد مدار شد

چاه آب مجتمع تخت رزن وارد مدار شد

ایسنا/همدان فرماندار شهرستان رزن از وارد مدار شدن چاه آب مجتمع تخت این شهرستان خبر داد.

علی اصغر غفاری آثار سه شنبه ۲۴ مهرماه در بازدید از پروژه چاه آب مجتمع تخت و وارد مدار شدن این پروژه، اظهار کرد: پس از ماه‌ها جیره‌بندی آب، چاه آب مجتمع تخت با اعتباری افزون‌بر ۱۰ میلیارد تومان برای ایجاد آب پایدار چهار روستای تخت، اورته قمیش، چهاربلاغ و قلعه‌جوق زمانی این شهرستان تکمیل و از امروز وارد مدار تولید آب شد.

وی افزود: با افتتاح این طرح در حال حاضر جمعیتی افزون‌بر ۵۵۰۰ نفر در این چهار روستا از آب شرب سالم و پایدار این مجتمع بهره‌مند شدند و تحت پوشش این مجتمع قرار گرفتند.

 غفاری‌آثار با بیان اینکه خوشبختانه با وارد مدار شدن آب این مجتمع در روستای تخت مشکل آب شرب چهار روستای فوق مرتفع شد، گفت: از ۱۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده برای این طرح، اعتباری افزون‌بر ۱.۵ میلیارد تومان آن از محل اعتبارات خودیاری دهیاری‌ها و شورای اسلامی روستاها، اهالی روستا و خیرین بوده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار نیز از طریق آبفا برای لوله جداره این پروژه تامین شد، خاطرنشان کرد: برای لوله‌گذاری ۱۲۰۰ متری این چاه ۲۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات عمرانی شهرستان هزینه صرف شده است.

غفاری‌آثار میزان اعتبار هزینه شده برای این چاه را سه میلیارد تومان و اعتبار هزینه شده برای برق این پروژه را از محل اعتبارات عمرانی شهرستان افزون‌بر ۷۰۰ میلیون تومان دانست و یادآور شد: با وجود اینکه شهرستان رزن نسبت به سایر شهرستان‌های استان همدان دارای کمترین مشکلات در حوزه آب شرب بوده است، اما در سال گذشته بیشترین میزان اعتبار شهرستان را به حوزه آب اختصاص دادیم، چرا که موضوع آب برای ما اولویت است.

وی با بیان اینکه امسال هم افزون‌بر ۳۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات شهرستانی به حوزه آب شهرستان اختصاص داده شد، افزود: کارهای خوبی در حوزه آب شرب شهرستان انجام داده‌ایم و سعی کرده‌ایم تا جایی که هرگونه مشکلات آب سطح شهرستان  وجود دارد را مرتفع کنیم‌.

مدیر امور آبفای رزن هم اظهار کرد: خوشبختانه با نگاه ویژه فرماندار رزن و نیز مشارکت مردم و خیرین و تلاش شبانه‌روزی آبفا پس از ماه‌ها مشکل آب شرب چهار روستای شهرستان با وارد مدار شدن چاه مجتمع تخت حل شد و این چهار روستا از آب شرب سالم و پایدار بهره‌مند شدند.

محسن حمیدیان آبدهی این چاه را ۲۰ لیتر در ثانیه برشمرد و خاطرنشان کرد: عمق این چاه ۱۵۵ متر بوده و با وارد مدار شدن آن مطالبه اهالی روستاهای تخت، قلعه جوق زمانی، اورته قمیش و چهار بلاغ در رابطه با مشکل آب پس از مدتها مرتفع شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha