• سه‌شنبه / ۲۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۲
  • دسته‌بندی: آسیا و اقیانوسیه
  • کد خبر: 1403072418363
  • خبرنگار : 71415

نشست رهبر و مقام‌های امنیتی کره شمالی در پاسخ به تشدید تنش‌ها با کره جنوبی

نشست رهبر و مقام‌های امنیتی کره شمالی در پاسخ به تشدید تنش‌ها با کره جنوبی

خبرگزاری دولتی کره شمالی از تشکیل نشستی از سوی رهبر این کشور به منظور بررسی مسائل دفاعی و امنیتی و نقض حاکمیت پیونگ یانگ از سوی سئول خبر داد.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری دولتی کره شمالی (کی‌سی‌ان‌ای) امروز سه‌شنبه گزارش کرد «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی، روز دوشنبه نشستی را با مسئولان دفاعی و امنیتی با تمرکز بر نقض حاکمیت کره شمالی از سوی کره جنوبی برگزار کرده و مستمع گزارش رئیس ستاد کل ارتش کره شمالی درباره برنامه این ارتش برای اقدامات نظامی تلافی جویانه بود.

به گزارش خبرگزاری دولتی کره شمالی، رهبر این کشور در نشست روز دوشنبه با مقام‌های امنیتی و اطلاعاتی به بررسی ادعای اخیر مقام‌های پیونگ یانگ درباره نفوذ پهپادهای کره جنوبی به آسمان این کشور و اقدامات نظامی متناسب برای برخورد با آنها پرداخت.

کره شمالی روز جمعه ادعا کرد پهپادهای کره جنوبی که حامل اعلامیه‌های تبلیغاتی ضد پیونگ یانگ بوده‌اند در طول ماه جاری میلادی سه بار در آسمان پیونگ یانگ مشاهده شده‌اند. این ادعا باعث به راه افتادن نزاع لفظی و هشدارهای متقابل بین ۲ کره شد در حالی که پیونگ یانگ تهدید به پاسخ نظامی در صورت تکرار چنین اتفاقی کرد. بعد از آنکه «کیم یو جونگ» خواهر رهبر کره شمالی به همسایه جنوبی درباره وقوع «فاجعه وحشتناک»‌ در صورت تکرار نفوذ به کشورش هشدار داد سئول نیز به پیونگ یانگ هشدار داد که در صورت آسیب زدن به شهروندان کره جنوبی «حکومت کره شمالی به پایان خواهد رسید.»

در ادامه این جریان ارتش کره شمالی روز یکشنبه اعلام کرد به واحدهای توپخانه مستقر در خط مقدم مرز با کره جنوبی دستور آماده باش برای گشودن آتش داده است.

در گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی تصریح شد: «کیم جونگ اون برنامه‌ای را به منظور اجرای یک اقدام نظامی فوری دستور داده و خواستار اجرای ماموریت‌های مهم در راستای اجرای بازدارندگی جنگی و اعمال حق دفاع شخصی به منظور حراست از حاکمیت ملی شده است.»

در این گزارش نوشته شد: «کیم جونگ اون به ابراز یک موضع نظامی و سیاسی سرسختانه حزب حاکم کارگران و دولت کره شمالی در این نشست پرداخت.»

از جمله شرکت کنندگان این نشست «ری یونگ گیل»، رئیس ستاد کل ارتش خلق کره و «ری چانگ هو»، مدیر اداره شناسایی کل کره شمالی بودند.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ» در این نشست همچنین گزارش رئیس اداره اطلاعات اصلی کره شمالی درباره بررسی و تحلیل جامع «تحریکات جدی دشمنان علیه حاکمیت کره شمالی» قرائت شد. بخشی از این نشست به ارائه برنامه رئیس ستاد کل ارتش کره شمالی برای دست زدن به اقدامات نظامی تلافی‌جویانه و برنامه مدرنیزه سازی تجهیزات نظامی ارتش کره جنوبی اختصاص داشت. در ادامه دبیر صنایع نظامی حزب حاکم کره شمالی به ارائه گزارش درباره روند تولید تسلیحات در کشور پرداخت در حالی که وزیر امنیت کشور کره شمالی درباره عملیات‌های اطلاع‌رسانی سخنرانی کرد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش کرد رهبر این کشور اطلاعات ارائه شده در گزارش‌های مقام‌ها و نهادهای امنیتی، نظامی و اطلاعاتی و آراء مطرح شده درباره تدابیر متناسب را مورد بررسی قرار داد. کیم جونگ اون همچنین به ترسیم یک مسیر اقدام برای عملیات‌های نظامی آتی در راستای محافظت از حاکمیت کره شمالی و تضمین امنیت آن پرداخت.

وزارت امور خارجه کره شمالی روز جمعه سئول را متهم به نقض حاکمیت کره شمالی با ارسال پهپادهایی به آسمان پیونگ یانگ کرده بود. با این وجود ارتش کره جنوبی ارسال پهپاد از جانب خود به کره شمالی را رد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha