• سه‌شنبه / ۲۴ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۴
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403072418338
  • خبرنگار : 50474

سرپرست هلال احمر:

خانه‌های هلال بم تا پایان سال به ۲۰ مورد می‌رسد

خانه‌های هلال بم تا پایان سال به ۲۰ مورد می‌رسد

ایسنا/کرمان سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان بم گفت: در شهرستان بم ۱۳ خانه هلال داریم که تا پایان سال به ۲۰ مورد خواهد رسید.

محسن توحیدی ۲۴ مهرماه در دوره توانمندسازی دهیاران و رؤسای خانه‌های هلال شهرستان بم به مناسبت هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی اظهار کرد: یکی از اصول هلال احمر تسکین آلام بشری است و سازمان جوانان هلال احمر با توجه به اهمیت این اصل در هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی در این زمینه تلاش می‌کند.

وی افزود: هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی از ۱۷ تا ۲۵ مهرماه به منظور حساس‌سازی و آگاه‌سازی جامعه در زمینه ضرورت آمادگی برای مواجهه با حوادث و ارتقاء دانش و آگاهی چگونگی مقابله با اثرات ناشی از بلایای طبیعی برگزار می‌شود.

توحیدی گفت: با توجه به زلزله دلخراش سال ۸۲ که در بم اتفاق افتاد، می‌طلبد همیشه در مقابل حوادث آمادگی لازم را داشته باشیم.

وی بیان کرد: جمعیت هلال احمر شهرستان بم سعی کرده در این راستا با برپایی کارگاه‌های آموزشی، آمادگی در دهیاران و شوراها ایجاد کند و هدف از برگزاری این برنامه نیز همین است تا دهیاران و شوراها بدانند در زمان حادثه به چه صورت بازوی جمعیت باشند و چه برخورد با حوادث را داشته باشند.

سرپرست هلال احمر بم در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: چند سال است که جمعیت هلال احمر اقدام به راه‌اندازی خانه‌های هلال کرده که هم اکنون بیش از ۶۰۰۰ خانه هلال در سطح کشور وجود دارد و در شهرستان بم نیز ۱۳ خانه هلال داریم و تا پایان سال به ۲۰ مورد خواهد رسید.

 وی افزود: یکی از اهداف خانه‌های هلال تاب‌آوری و کمک به توانمندسازی افراد جوامع محلی برای مواجهه با هرگونه شرایط اضطراری، تقویت امکانات امدادی و آموزش است.

توحیدی گفت: وقوع بسیاری از اتفاقات و بحران‌ها از قبل قابل پیش‌بینی نیست و تنها راه چاره واکنش سریع و مناسب به حادثه است تا اگر حادثه‌ای مثل زلزله یا سیل رخ دهد تا رسیدن نیروهای امدادی افراد حاضر در محل حادثه اگر آموزش‌های لازم را دیده باشند، می‌توانند از عواقب این حوادث بکاهند که آن هم باید با اصول پیشگیری آشنا باشند .

وی ادامه داد: هدف خانه‌های هلال تنها آموزش امداد و نجات به جامعه هدف نیست، حمایت از کسب و کارهای کوچک نیز از جمله برنامه‌های این خانه‌هاست.

توحیدی افزود: در دوران کرونا برخی از این خانه‌های هلال اقدام به تولید وسایل پیشگیری از شیوع کرونا از جمله ماسک کردند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha