• سه‌شنبه / ۲۴ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۱۸
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1403072418306
  • خبرنگار : 71038

بقائی: اطمینان از بی‌کیفرمانی از عوامل اصلی جری‌شدن اسرائیل و ادامه جنایات آن در غزه و لبنان است

بقائی: اطمینان از بی‌کیفرمانی از عوامل اصلی جری‌شدن اسرائیل و ادامه جنایات آن در غزه و لبنان است

سخنگوی وزارت خارجه ایران با محکوم کردن جنایات هر روزه صهیونیست‌ها تاکید کرد که یکی از عوامل گستاخ‌تر و بی‌پرواتر شدن رژیم صهیونیستی به‌ویژه در غزه و لبنان، اطمینان داشتن آن از مصونیت از مجازات است.

به گزارش ایسنا، «اسماعیل بقائی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان «شهدای الاقصی» و حمایت برخی از کشورهای غربی از جنایت‌های این رژیم، اطمینان از مصونیت از مجازات را یکی از عوامل اصلی جری‌شدن رژیم صهیونیستی و ادامه جنایات آن در غزه و لبنان دانست.

اسماعیل بقائی در یک موضع‌گیری رسانه‌ای، جنایت وحشیانه رژیم صهیونیستی در حمله به این بیمارستان در مرکز غزه با بمب‌های آتش‌زا را که موجب آتش‌سوزی مهیب و شهید و زخمی شدن تعداد زیادی از مردم بی‌گناه شد، نمونه کامل جنایت جنگی و جزئی از طرح نسل‌کشی فلسطینیان توصیف و آن را به شدت محکوم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با یادآوری ممنوعیت تعرض به اماکن و اهداف غیرنظامی، به‌ویژه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی-امدادی طبق حقوق بین‌الملل، حملات مکرر و عامدانه رژیم صهیونیستی علیه بیمارستان‌ها و کشتار بیماران و مجروحان و پزشکان و کارکنان مراکز درمانی و بهداشتی را به تنهایی برای تعقیب کیفری و محاکمه سران رژیم به جرم ارتکاب جنایات جنگی کافی دانست.

بقائی همچنین با ابراز تاسف شدید نسبت به ممانعت حامیان این رژیم خصوصا آمریکا و انگلیس از هرگونه اقدام بین‌المللی، از جمله توسط دیوان کیفری بین‌المللی، برای پاسخگو کردن سران رژیم، اطمینان از «بی‌کیفرمانی» را یکی از عوامل اصلی جری‌شدن اسرائیل و ادامه جنایات آن در غزه و لبنان دانست و مسئولیت اخلاقی و بین‌المللی حامیان رژیم را مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
امروز ۱۰:۳۲

مرگ بر اسراییل و حامیانش .