• سه‌شنبه / ۲۴ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۱۱
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403072418298
  • خبرنگار : 50175

نماینده مردم بروجرد در مجلس:

نقش دانشگاه‌ها در پیشبرد علم و فناوری در جامعه بسیار کلیدی است

نقش دانشگاه‌ها در پیشبرد علم و فناوری در جامعه بسیار کلیدی است

ایسنا/لرستان نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: نقش دانشگاه‌ها در تربیت نیروی جوان، پیشبرد علم و فناوری و تقویت معنویت و اخلاق در جامعه بسیار کلیدی است.

عباس گودرزی امروز ۲۴ مهرماه در جمع مدیران و اساتید دانشگاه آیت‌الله العظمی بروجردی(ره) با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، اظهار کرد: این بیانیه نقشه راهی برای آینده کشور است و دانشگاه‌ها باید در راستای این بیانیه گام بردارند.  

وی خاطرنشان کرد: به‌ویژه، نقش دانشگاه‌ها در تربیت نیروی جوان، پیشبرد علم و فناوری، و تقویت معنویت و اخلاق در جامعه بسیار کلیدی است. این بیانیه تأکید دارد که دانشگاه‌ها علاوه بر نقش علمی خود، باید به تربیت نیروهایی برای ساختن آینده کشور متعهد باشند.

وی به‌ویژه بر اهمیت حمایت از مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری تأکید کرد و افزود: دانشگاه‌ها باید نقش فعالی در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان ایفا کنند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس اضافه کرد: تقویت مراکز علمی و پژوهشی می‌تواند به ایجاد فرصت‌های شغلی برای فارغ‌التحصیلان و تقویت اقتصاد کشور کمک کند.

گودرزی بر لزوم همکاری مؤثر بین نهادهای دانشگاهی و نمایندگان مجلس تأکید کرد و گفت: امید می‌رود این دیدارها به ارتقاء سطح همکاری‌ها و پیگیری مصوبات منجر شود.

وی ادامه داد: دانشگاه‌ها باید به عنوان کانون‌های تولید علم و اخلاق، نقش بیشتری در رشد کشور ایفا کنند.

نماینده مردم بروجرد تصریح کرد: در اجراء اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و تصویب قانون حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری‌ها و اختراعات که با عنوان لایحه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری‌ها و اختراعات قبلا به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده بود.

گودرزی ادامه داد: با عنایت به اینکه درکشور ما با وجود افزایش طرح‌های تشویقی برای کارآفرینی، هنوز مهارت‌ها و ملزومات کارآفرینی به درستی منتقل نشده است ضرورت وجود پارک های علم و فناوری احساس شده و می‌شود که در استان ما تنها یک مورد در مرکز استان قرار دارد و توسعه و ارتقاء مرکز رشد دانشگاه آیت اله بروجردی به پردیس رشد و فناوری می‌تواند در راستای جذب نخبگان با ایجاد یک زیست بوم نوآوری و کارآفرینی، یک زنجیره خلق ثروت از صاحب ایده و افراد با استعداد و صاحبان کسب و کارهای فناور و دانش بنیان با زمینه سازی ارزش آفرینی، تولید و اشتغال را فراهم کند.  

وی اظهار کرد: این پردیس قابلیت این را خواهد داشت که بتواند زمینه پردازش نهایی و حرکت به سمت تولید انبوه یک محصول که حاصل پرورش یک ایده نو هست را فراهم کنند.  

نماینده مردم بروجرد در مجلس خاطرنشان کرد: نه تنها دانشگاهیان بلکه عموم مردم امکان بهره‌مندی از فرصت‌های ایجاد شده در پردیس علم و فناوری دانشگاه را خواهند داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha