• دوشنبه / ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / ۲۳:۵۰
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403072318207
  • خبرنگار : 50176

یک مسئول خبر داد:

معرفی بیش از ۵٠٠ مورد از آتش زنندگان بقایای کشاورزی به مراجع قضایی لرستان

معرفی بیش از ۵٠٠ مورد از آتش زنندگان بقایای کشاورزی به مراجع قضایی لرستان

ایسنا/لرستان مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از شناسایی و معرفی بیش از ۵٠٠ نفر از آلوده کنندگان هوای ناشی از آتش زدن بقایای گیاهی اراضی کشاورزی در سطح استان به مراجع قضایی خبر داد.

علی سالاروند در گفت‌وگو با ایسنا گفت: اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان با گشت و کنترل و پایش مزارع کشاورزی از ابتدای برداشت محصولات کشاورزی (طی سال جاری) تاکنون بیش از ۵٠٠ نفر از افرادی که اقدام به آتش زدن کاه و کلش و باقیمانده بقایای گیاهی اراضی کشاورزی در سطح استان نموده بودند، به مراجع قضایی خبر داد.

سالاروند با اشاره به اینکه در اکثر شهرهای استان بخصوص در خرم‌آباد شعبه ویژه‌ای برای بررسی این پرونده‌ها تشکیل شده است، گفت؛ با پیگیری‌های صورت گرفته به زودی آرای صادره در راستای ماده ۲۰ قانون هوای پاک که تاکید می‌کند سوزاندن بقایای گیاهی اراضی زراعی پس از برداشت محصول را ممنوع اعلام کرده و متخلف حسب مورد به جزای نقدی درجه شش موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی محکوم خواهد شد"، به اطلاع عموم رسانده خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با اشاره به عواقب و تبعات منفی سوزاندن بقایای گیاهی یا به عبارتی کاه و کلش سوزی بر میکروارگانیسم‌های مفید خاک و ایجاد فقر خاک در اثر حذف هوموس آن و تاثیر منفی آتش زدن مزارع بر بافت خاک و از همه مهم‌تر آلودگی شدید هوا گفت: در برخی از شهرستان‌های استان با رای مرجع قضایی، برای افراد خاطی و کشاورزانی که به تذکرات محیط زیست و جهاد کشاورزی توجه نکرده بودند، حکم بازداشت، صادر شده است. 

 وی از کشاورزان درخواست کرد از آتش زدن بقایای گیاهی که دارای تبعات منفی بسیاری زیادی است، بطور جدی خودداری کنند.

این مسئول هم استانی‌ها تقاضا کرد در صورت مشاهده تخلف ناشی از سوزاندن بقایای گیاهی اراضی کشاورزی، مراتب را به ادارات حفاظت محیط زیست، جهاد کشاورزی، بخشداری‌ها و دهیاری‌های محل زندگی خود و یا از طریق سامانه شبانه‌روزی ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha