• دوشنبه / ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / ۲۱:۰۵
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403072318176
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

امام جمعه کرمانشاه:

شورای فرهنگ عمومی جای سیاست‌گذاری است، نه جای حرف‌های کوچک و ناچیز

شورای فرهنگ عمومی جای سیاست‌گذاری است، نه جای حرف‌های کوچک و ناچیز

ایسنا/کرمانشاه نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: شورای فرهنگ عمومی جای سیاست‌گذاری است، نه جای حرف‌های کوچک، حقیر و ناچیزی که اعضا باید پیش از جلسه حل کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از کانال اطلاع رسانی امام جمعه کرمانشاه، حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب‌الله غفوری در نشست شورای فرهنگ عمومی استان، با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب در رابطه‌ با سنجش خروجی اقدامات و برنامه‌ها، عنوان کرد: مطمئن باشید ساخت فرهنگ‌سراها و تالارها و ساختمان‌ها نه‌تنها هیچ تأثیری در عرصه فرهنگی و بر ذهن و قلب و اعتقاد جوانان ندارد، بلکه گاهی اثر معکوس هم دارد. باید سنجید که چه اثری بر کارهای فرهنگی مترتب است و تأثیر آن در جامعه چیست؟

غفوری اصل کار در عرصه فرهنگی، دینی، انقلابی و بصیرتی را ساخت انسان‌ها خواند و گفت: کار انسان‌سازی مدل و ملزومات خاص خود را دارد و اصلاً در گرو ظواهر نیست. نیاز به احساس مسئولیت دارد. امام راحل (ره) در همان حسینیه ساده جماران توانستند جوانان بسیاری را تربیت کنند.

وی در ادامه با تذکر شدیداللحن نسبت به پاسخ بعضی دستگاه‌ها در خصوص مصوبات جلسات قبلی شورای فرهنگ عمومی، اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی جای سیاست‌گذاری است، نه جای حرف‌های کوچک، حقیر و ناچیزی که اعضا باید پیش از جلسه حل کنند و وقت مسئولین را نگیرند. متأسفانه اثر بعضی از دستگاه‌ها این شده که در کارها مانع ایجاد کنند و از قوانین فقط آن قسمت‌هایی را بلدند که بر سر راه امور مانع ایجاد می‌کنند.

امام‌جمعه کرمانشاه با بیان اینکه جلسه شورای فرهنگ عمومی، جلسه‌ای مهم و محترم است، عنوان کرد: سطح جلسه را پایین نیاورید. این جلسه تشکیل می‌شود که اتفاقات مهمی در عرصه فرهنگ عمومی رخ دهد و اثر آن در کف جامعه مشهود باشد.

 غفوری با تأکید بر اینکه تا دستورکاری در شأن شورای فرهنگ عمومی استان وجود نداشته باشد، نباید جلسه تشکیل شود، تصریح کرد: پیش از جلسه شورای فرهنگ عمومی باید با مسئولینی که مأموریتشان مرتبط با دستورکار جلسه است، جلساتی برای توجیه موضوع و کامل‌شدنِ ارائه برگزار گردد. باید از کلی‌گویی پرهیز شود و گزارش‌ها روشن، شفاف و قابل سنجش باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان با تأکید بر اهمیت جلسه شورای فرهنگ عمومی، خاطرنشان کرد:  حاضرم وقت بگذارم و پیش از جلسه شورای فرهنگ عمومی شخصاً گزارش‌ها را بشنوم و گفتگو کنم که مدیون سایر دوستان حاضر در جلسه نشویم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha