• دوشنبه / ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / ۲۰:۲۵
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 1403072318167
  • خبرنگار : 71972

نصراللهی: رسانه‌ها با آگاه‌سازی اجازه تعرض به منابع طبیعی را ندهند

نصراللهی: رسانه‌ها با آگاه‌سازی اجازه تعرض به منابع طبیعی را ندهند

رییس دانشکدگان جامعه و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی منابع طبیعی را هدیه و امانت خداوند به بشر دانست و تاکید کرد رسانه‌ها باید با آگاه سازی و مطالبه گری و حساسیت افزایی، به هیچکس اجازه تعرض به منابع طبیعی را ندهند.

به گزارش ایسنا، دکتر اکبر نصراللهی  در همایش مدیران روابط عمومی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت : باور و رفتار مردم در حوزه منابع طبیعی، تابعی از عملکرد رسانه ها است و مسئولان و روابط عمومی‌های سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری باید با تعامل بیشتر و مستمر با رسانه ها بویژه فضای مجازی ، باور و رفتار مردم را مسئولانه تر و هدیه و امانت خداوند را به نسل های بعدی منتقل کنند.

نویسنده کتاب مدیریت پوشش اخبار بحران در رسانه های حرفه ای با "بد توصیف کردن"، حال منابع طبیعی کشور افزود: کمبود آب و خشکسالی، بهره‌برداری بی‌رویه از مراتع و جنگل ها، شیوه‌های نامناسب کشاورزی، فرسایش شدید خاک و کاهش حاصلخیزی، آلودگی هوا و آب ، ریزگردها ، آگاهی و مشارکت کم مردمی در اجرای طرح‌های زیست محیطی ،تخصیص ناکافی اعتبارات و هزینه کم تخریب منابع طبیعی از مسائل و چالش های مهم منابع طبیعی کشور هستند و متاسفانه مردم ، رسانه ها و مسئولان در مورد این مسائل، حساسیت و دغدغه لازم را ندارند.

نصراللهی ناتوانی در شبکه سازی و اقناع و جلب مشارکت مردم را از مسائل مهم روابط عمومی ها در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی دانست و افزود: ماهیت چالش ها و مسائل منابع طبیعی، ملی و فراسازمانی است بنابراین موفقیت در مقابله با چالش های منابع طبیعی ، همکاری های مستمر و گسترده فرادستگاهی و مشارکت مردمی و رسانه ای را می‌طلبد.

رییس دانشکدگان جامعه و رسانه، با تشریح آرایش جدید رسانه ای ، پدیده ارتباط جمعی شخصی و انتقال بخش زیادی از مخاطبان رسانه های سنتی به شبکه های اجتماعی گفت: "فیلترینگ"یکی از مهمترین مشکلات روابط عمومی‌های سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری همانند روابط عمومی‌های سایر بخش های حاکمیتی است و با توجه به فیلترینگ پلتفرم های پرمخاطب مثل اینستاگرام ، تلگرام ،واتساپ و ایکس ، ارتباط روابط عمومی های دولتی با اکثریت کاربران و مخاطبان قطع و دستخوش "خودتحریمی" شده است .

نصراللهی گفت: شبکه های اجتماعی با تسهیل در تبادل دانش و تجربیات فعالان محیط زیست ،مشارکت اقشار مختلف مردم بویژه ظرفیت سلبریتی ها ، اینفلوئنسرها و بلاگرها در حفظ منابع طبیعی با کمپین سازی ، جلوگیری از پروژه های آسیب زا ، ترویج سبک زندگی پایدار و الگوهای رفتار مسئولانه ، حساسیت افزایی و بالا بردن هزینه کوه و جنگل خواری و تخریب کنندگان منابع طبیعی، ، ترویج فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی با نمایش نمونه‌های موفق ، مطالبه گری از مسئولان و نظارت بر عملکرد و پاسخگویی بیشتر آنان ،فرصت های جدید و بی نظیری را در حفط منابع طبیعی و حل چالش های آن ایجاد کرده است و روابط عمومی ها باید از این ظرفیت ها با توجه به مصرف گسترده کاربران استفاده هوشمندانه و حداکثری کنند

رییس دانشکدگان جامعه و رسانه در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح اهداف و استراتژی های سازمان منابع طبیعی گفت : حفظ منابع طبیعی، جلب مشارکت مردم ،بحران زدایی ،توسعه پایدار، بالابردن حساسیت رسانه ، مردم و مسئولان و استفاده موثر از ظرفیت رسانه ها از اهداف مهم است و رسیدن به این هدف ها جز از طریق ارتقاء سواد رسانه ای ومجازی مقدور نیست .

نویسنده کتاب راهنمای پوشش خبری در پایان گفت : داشتن سواد رسانه ای و مجازی به روابط عمومی ها و مسئولان کمک می‌کند تا با شناخت دقیق مسائل و چالش های منابع طبیعی ، رویکرد، راهبرد و تاکتیک های حرفه ای برای حل آنان اتخاذ و پیام های مناسبی را برای اثر گذاری بر مخاطبان و کاربران طراحی مشارکت آنان را جلب کنند.

همایش دو روزه مدیران روابط عمومی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از ۲۳ تا ۲۴ مهرماه در مرکز آموزش علمی کاربردی منابع طبیعی شهید جوانشیر کرج  برگزار می شود .

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha