• دوشنبه / ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۸:۰۰
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403072318102
  • خبرنگار : 50189

شهردار کرمان جزئیات برگزاری دومین جشنواره ملی نان را اعلام کرد

شهردار کرمان جزئیات برگزاری دومین جشنواره ملی نان را اعلام کرد

ایسنا/کرمان شهردار کرمان گفت: دومین جشنواره ملی نان از فردا ۲۴ مهرماه با حضور ۲۷ استان کشور در شهر کرمان برگزار خواهد شد.

محسن تویسرکانی عصر امروز ۲۳ مهرماه در نشست خبری به مناسبت برگزاری دومین جشنواره ملی نان در کرمان اظهار کرد: این جشنواره در دوره اول تاثیر بسیار خوبی داشت. 

«برگزاری رویدادها در حوزه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که شهر زنده است و نشاط اجتماعی را به دنبال دارد». این بخشی از سخنان شهردار کرمان است. 

وی با اشاره به اینکه قوت غالب مردم کرمان، نان است؛ افزود: جشنواره نان با هدف ارتقاء سلامت مردم در حوزه نان و معرفی کرمان در سطح ملی برگزار می‌شود. با برگزاری رویدادها می‌توان کرمان را به عنوان یک شهر فرهنگی معرفی کرد و باعث پویایی و شادابی شهر می‌شود. 

طبق اعلام شهردار کرمان، ۲۷ استان کشور در این دوره از جشنواره، حضور فعال خواهند داشت و این در حالی است که در سال گذشته ۲۰ استان شرکت کرده بودند. 

تویسرکانی ادامه داد: ۱۵ شهرستان استان کرمان در این جشنواره شرکت می‌کنند. در سال گذشته هشت شهرستان استان حضور داشتند. 

«برگزاری موسیقی اقوام و آداب و سنت‌ها و آئین‌های اقوام مختلف در این جشنواره به مردم ارائه می‌شود». بخشی از برنامه‌های دومین جشنواره ملی نان است. 

طبق اعلام تویسرکانی، نان کامل زندگی سالم، نان کامل از نگاه متخصصان طب سنتی، غرفه آموزش تئوری پخت نان، همایش روز جهانی غذا از جمله همایش‌هایی است که در این جشنواره برگزار می‌شوند. 

به گفته وی، شهرداری برای رویدادها و اقدامات فرهنگی تسهیل‌گری و بستر را فراهم و معرفی می‌کند. 

شهردار کرمان نشاط اجتماعی در چهارچوب موازین را مهم دانست و در ادامه بیان کرد: در کشور ۷۰۰ نانوای شهید داریم که یادمان شهدای نانوا در دومین جشنواره ملی نان برپا خواهد شد. 

طبق اعلام وی، فقط استان‌های آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان و آذربایجان شرقی در این جشنواره شرکت نکرده‌اند. 

طبق اعلام تویسرکانی، در دومین جشنواره ملی نان قدیمی‌ترین نانوایی استان کرمان واقع در شهرستان کوهبنان به عنوان یک اثر ملی ثبت خواهد شد. 

به گزارش ایسنا، دومین جشنواره ملی نان از ۲۴ تا ۲۷ مهرماه جاری در پارک «مادر» شهر کرمان برگزار می‌شود. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha