• دوشنبه / ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۷:۵۷
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403072318093
  • خبرنگار : 50042

به میزبانی پژوهشکده محیط زیست جهاددانشگاهی؛

کارگاه «آشنایی با فناوری‌های بهره برداری از انرژی‌های تجدیدپذیر» برگزار شد

کارگاه «آشنایی با فناوری‌های بهره برداری از انرژی‌های تجدیدپذیر» برگزار شد

ایسنا/گیلان کارگاه تخصصی «آشنایی با فناوری‌های بهره برداری از انرژی‌های تجدید پذیر در راستای اهداف توسعه دریامحور» امروز، ۲۳ مهرماه با حضور متخصصان، پژوهشگران و نمایندگان سازمان‌های اجرایی در پژوهشکده محیط زیست جهاددانشگاهی برگزار شد.

کارگاه تخصصی «آشنایی با فناوری‌های بهره برداری از انرژی‌های تجدید پذیر در راستای اهداف توسعه دریامحور» به منظور بهره مندی از منابع و فرصت‌های پدیده‌های غنی انرژی زای دریایی امروز، ۲۳ مهرماه در پژوهشکده محیط زیست جهاددانشگاهی برگزار شد.

این کارگاه با هدف ارتقاء دانش و آگاهی در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر در راستای اهداف توسعه دریامحور استان با حضور متخصصان، پژوهشگران و نمایندگان سازمان‌های اجرایی برگزار شد. کارگاه مذکور با توجه به اهمیت توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر دریامحور به عنوان یکی از ارکان آینده صنعت انرژی کشور و جهان، فرصتی برای تبادل نظر و بررسی چالش‌ها و فرصت‌های استفاده از انرژی‌های نو در توسعه دریامحور در ایران و جهان بود. این امر گامی در جهت ارتقاء دانش علمی و فنی در این حوزه می‌باشد.

در این کارگاه فناوری‌های نوین و تجارب علمی و عملی در زمینه بهره‌برداری از منابع دریایی، به ویژه انرژی‌های خورشیدی، بادی و موجی و نحوه ترکیب این منابع با شبکه‌های برق مدرن بررسی و معرفی شد. در این کارگاه پتانسیل‌های بنادر در زمینه استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر دریایی و خورشیدی مورد بررسی قرار گرفت و نتایج بررسی های به دست آمده نشان داده که بندر انزلی با توجه به شرایط اقلیمی از جمله تابش خورشیدی و انرژی‌های دریایی قابلیت توسعه زیرساخت‌های انرژی‌های نو را دارد.

کارگاه «آشنایی با فناوری‌های بهره برداری از انرژی‌های تجدیدپذیر» برگزار شد

از جمله سیستم استفاده از زیست توده به صورت مدیریت پسماند و بازیافت انرژی در بنادر، آب شیرین کن خورشیدی حرارتی، سیستم تهویه مطبوع خورشیدی، آب شیرین کن اسمز معکوس، فتوولتائیک و غیره پیشنهاد شدند.

همچنین در این کارگاه بررسی اقتصادی و بازگشت سرمایه زیرساخت‌های انرژی‌های تجدید پذیر و نو مورد بررسی قرار گرفت. در انتها، آشنایی با دستاوردهای جهانی، چالش‌ها و فرصت‌های بهره‌برداری از این منابع در ایران مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین به بررسی پتانسیل‌های موجود در سواحل گیلان برای بهره‌برداری از انرژی‌های تجدیدپذیر دریامحور پرداخته شد. نیاز به سرمایه‌گذاری، توسعه فناوری‌های بومی و همکاری‌های بین‌المللی برای پیشرفت در این حوزه مطرح شد. پژوهشکده محیط زیست جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد پیشرو، می‌تواند نقش فعالی در توسعه انرژی‌های نو در توسعه دریامحور ایفا کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha