• دوشنبه / ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۱
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403072317989
  • منبع : نمایندگی اردبیل

مدیرکل امنیتی، انتظامی و اتباع خارجه استانداری:

اتباع افغانستانی اجازه اقامت دائم و اشتغال در اردبیل را ندارند

اتباع افغانستانی اجازه اقامت دائم و اشتغال در اردبیل را ندارند

ایسنا/اردبیل مدیرکل امنیتی، انتظامی و اتباع خارجه استانداری اردبیل با بیان اینکه بر اساس قانون، اتباع خارجی از جمله افغانستانی‌ها اجازه اقامت دائم و اشتغال در اردبیل و ۱۵ استان دیگر را ندارند، افزود: انتظار می‌رود مردم همچون گذشته در صورت مشاهده هرگونه تخلفی در این زمینه موضوع را با شماره‌های ۱۱۰، ۱۱۳ و ۱۱۴ در میان بگذارند.

علی محبوبی‌پور ۲۳ مهر در نشست با جمعی از اصحاب رسانه اظهار کرد: با توجه به امنیت پایداری که در استان و کشور داریم، در سه سال گذشته نیز تلاش شد تا بر اساس مر قانون مبنی بر ممنوعیت اقامت و اشتغال اتباع خارجی اقدام گردد و مسائل اجتماعی و فرهنگی به معضل امنیتی تبدیل نشود.

وی با بیان اینکه امنیت حاکم بر کشور و استان اردبیل از ابتدای پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران مردم‌محور بوده اسـت، گفت: بزرگترین کشفیات امنیتی را مدیون مردم هستیم و بیشتر اطلاعات و اخبار نیز از سوی مردم به نهادها و دستگاه‌های مربوطه از جمله نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی ارائه شده است.

مدیرکل امنیتی، انتظامی و اتباع خارجه استانداری اردبیل تشریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۶۲ نفر از اتباع افغانی که به صورت غیرمجاز قصد اقامت و اشتغال در استان را داشتند، به محض رسیدن به اردبیل و یا اندکی پس از مشغول به کار شدن، شناسایی و با هماهنگی نیروی انتظامی در عین رعایت کرامت انسانی افراد برای اعمال قانون در اختیار وزارت کشور قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون، اتباع خارجی از جمله افغانستانی‌ها اجازه اقامت دائم و اشتغال در اردبیل و ۱۵ استان دیگر را ندارند، افزود: انتظار می‌رود مردم همچون گذشته در صورت مشاهده هرگونه تخلفی در این زمینه موضوع را با شماره‌های ۱۱۰، ۱۱۳ و ۱۱۴ در میان بگذارند.

هیچ تبعه افغانی در استان اردبیل ساکن و یا شاغل نیست

محبوبی‌پور با تاکید بر اینکه در حال حاضر هیچ تبعه خارجی در استان اردبیل ساکن و یا شاغل نیست، اظهار کرد: پیش از این خبری در فضای مجازی از سوی برخی رسانه‌ها مبنی بر حضور انبوه اتباع افغانستانی بدون استعلام از نهادها و مسئولان مربوطه منتشر شده بود که به هیچ وجه درست نیست.

مدیرکل امنیتی، انتظامی و اتباع خارجه استانداری اردبیل ادامه داد: انتشار مطالبی از این دست می‌تواند پیامدهای اجتماعی در پی داشته باشد و حتی به روابط بین ۲ کشور آسیب وارد کند و در کنار اینها زمینه سوء استفاده دشمنان و بدخواهان را با دامن زدن به مسائل حاشیه‌ای فراهم آورد.

محبوبی پور ضمن ادای احترام به اتباع افغانستانی ساکن در ایران گفت: ممکن است در مواردی افرادی به صورت غیرمجاز در استان اردبیل حضور یافته باشند که با توجه به قانون اقدام لازم صورت گرفته است و جای نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

وی در ادامه از مردم خواست تا هر گونه اخبار و اطلاعات مرتبط با اقامت و یا اشتغال اتباع خارجی غیرمجاز در استان اردبیل را به نهادهای مربوطه مثل تماس با ۱۱۰ پلیس و یا ۱۱۳ و ۱۱۴ اداره اطلاعات اطلاع دهند و مطمئن باشند که به موضوع رسیدگی خواهد شد.

مدیرکل امنیتی، انتظامی و اتباع خارجه استانداری اردبیل با اشاره به اینکه اگر کارفرمایان از اتباع افغانستانی جهت اشتغال در استان استفاده کنند مشمول جریمه خواهند شد، افزود: این اشخاص طبق قانون به ازای هر روز اشتغال اتباع افغانی مبلغ ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان جریمه می شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
امروز ۱۶:۲۵

یاشاسون اردبیل و قزوین و ایران زمین

avatar
امروز ۱۶:۴۶

اخراج افغانها فوری از کل ایران

avatar
امروز ۱۷:۰۳

تورو خدا مشهدم یک فکری برای اخراج این افغانی‌ها بکنید. اجاره مسکن بیدادکرده.

avatar
امروز ۱۷:۰۵

مجاز و غیر مجاز نداریم همشون باید برن مهمانی تمام شد

avatar
امروز ۱۷:۲۶

چرا ؟؟؟ استثناء میگذارید !!!! باید در کل خاک ایران مان ریشه مهاجمان زده شود ( کلأ در کل خاک کشورمان اصولأ افغانستانی و پاکستانی نباید حضور داشته باشد ) تمام

avatar
امروز ۱۷:۳۰

اتباع افغانستان‌ کلا اجازه اقامت در ایران را نداشته باشن چه مجاز چه غیر مجاز .دلیلی نداره