• دوشنبه / ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۴۵
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403072317980
  • خبرنگار : 50300

استاندار خوزستان خبرداد

احداث ۲۸ کیلومتر جاده دسترسی در منطقه احمدفداله دزفول

احداث ۲۸ کیلومتر جاده دسترسی در منطقه احمدفداله دزفول

ایسنا/خوزستان استاندار خوزستان با اشاره به اقدامات محرومیت‌زدایی قرارگاه عمرانی امام حسن (ع) از احداث مسیر ۲۸ کیلومتری در منطقه احمدفداله خبر داد.

علی اکبر حسینی محراب در نشست قرارگاه عمرانی امام حسن مجتبی (ع) که امروز ۲۳ مهرماه در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در راستای محرومیت‌زدایی منطقه احمدفداله، قرارگاه امام حسن (ع) سپاه کارهای بسیار خوبی در این منطقه محروم انجام داده است. با توجه به اهمیت مسیر دسترسی به ویژه برای عشایر، ۲۸ کیلومتر از جاده این منطقه تا پل خرمیزان برای جابجایی عشایر احداث شد که حدود ۶ کیلومتر آن روکش آسفالت نیاز دارد و در صورت اجرا، انقلابی در این منطقه محروم خواهد بود.    

وی ادامه داد: این اقدامات در راستای سفر شهید آیت الله رئیسی به خوزستان بود. مابقی مسیر احمدفداله نیز حتما در برنامه‌ریزی‌های آینده در دستور کار قرار خواهد گرفت.  

استاندار خوزستان گفت: طبق قراردادی که میان استانداری و قرارگاه سازندگی سپاه کشور برای تامین آب شرب سالم روستاها وجود داشت، خوشبختانه تاکنون، به ۱۸۵ روستا آبرسانی شده است. قرارگاه تاکنون حدود ۷۰۰ میلیارد تومان در این زمینه کار انجام داده است اما کارفرما یعنی آب و فاضلاب کشور و استان، پول را پرداخت نکرده است که با تمهیدات اتخاذ شده پرداخت خواهد شد.

سردار حسن شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان نیز در این نشست اظهار کرد: اقدامات محرومیت‌زدایی قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه و بسیج سازندگی در دو بخش احداث جاده و تامین آب شرب سالم روستاها، در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: مسیری در شمال استان یعنی دزفول در حال اجرا است. رییس جمهور شهید از منطقه احمدفداله در سفر خود به استان بازدید داشتند. جابجایی در این منطقه صعب‌العبور بسیار دشوار است و بخشی از جاده احداثی، زیرسازی شده و بخشی دیگر باقی مانده است. با توجه به رویکرد دولت‌ها در محرومیت‌زدایی، برای ادامه کار نیاز به هماهنگی مجدد بود.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان گفت: ۲۸ کیلومتر از مسیر احمدفداله به سالند که منطقه‌ای بسیار صعب العبور بوده احداث شده است که امیدواریم با تامین منابع موردنیاز، رفع موانع و احداث جاده، رضایتمندی مردم را شاهد باشیم. 

شاهوارپور با اشاره به اقدامات قرارگاه عمرانی و سازندگی در حوزه آبرسانی، عنوان کرد: بخش‌های قابل توجهی از پروژه‌ها انجام شده است. موانعی وجود داشت که بخشی محیط زیستی و بخشی مربوط به اعتبارات بود و تاکنون بیش از ۳۷۶ کیلومتر لوله‌گذاری با سایزهای مختلف انجام شده است و امیدواریم با تامین اعتبار این پروژه‌ها، این اقدامات به نتیجه برسد.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha