• سه‌شنبه / ۲۴ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۰
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1403072317963
  • خبرنگار : 71480

جمالی: دیپلماسی در کنار میدان فعال است

جمالی: دیپلماسی در کنار میدان فعال است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم، گفت: دیدارهای مقامات سیاسی کشورمان با سایر کشورها درباره مسائل منطقه‌ای اهمیت زیادی دارد و نشان می‌دهد که دیپلماسی در کنار میدان فعال است.

محمدجواد جمالی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اهمیت تحرکات دیپلماتیک مقامات کشورمان در رابطه با مسائل منطقه‌ای و جنگ غزه و لبنان، اظهار کرد: شرایط منطقه پیچیده شده است و نیاز بود ایران به عنوان محور مقاومت هم در میدان و هم در دیپلماسی فعال باشد. خوشبختانه دیپلماسی فعال شده است و رئیس جمهور کشورمان پس از پاسخ ایران به اسرائیل به قطر رفت. قطر یک بازیگر مهم منطقه‌ای بوده که می‌تواند نقش موثری در منطقه ایفا کند. در ادامه هم وزیر خارجه برای پیگیری مسائل دوجانبه و مسائل منطقه‌ای به این کشور سفر کرد.

وی ادامه داد:از سویی حضور وزیر خارجه و رئیس مجلس کشورمان در بیروت پیام مهمی برای دشمن و محور مقاومت داشت. قالیباف در حالی خود خلبان پرواز به بیروت بود که هنوز دود حاصل از بمباران ساختمان‌های اطراف فرودگاه بیروت دیده می‌شد. اهمیت این سفر در واقع پاسخ به جنگ روانی دشمن بود که سعی می‌کرد ایران را مقصر در شهادت سیدحسن نصرالله جلوه دهد اما حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در بیروت تجدید پیمان با جبهه مقاومت بود. سفر رئیس مجلس به ژنو و شرکت دراجلاس اتحادیه بین‌المجالس جهانی و همچنین دیدارهای دوجابنه به خصوص با رئیس مجلس امارات برای پیگیری مسائل منطقه‌ای حائز اهمیت بود.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به ترکمنستان و رئیس مجلس به تاجیکستان، خاطرنشان کرد: دیدار پزشکیان با پوتین در ترکمنستان اهمیت داشت، زیرا روسیه بازیگری در سطح بین‌المللی بوده و می‌تواند بر تحولات اثرگذار باشد. این دیدارها اهمیت زیادی دارد و نشان می‌دهد که دیپلماسی در کنار میدان فعال است.

جمالی با اشاره به اهمیت فعالیت ایران در میدان و دادن پاسخ به اسرائیل، گفت: بعد از ترور شهید هنیه، ایران بنا به درخواست برخی کشورهای منطقه و فرامنطقه‌ای خوشیتن‌داری کرد تا آتش‌بس در غزه برقرار شود، اما اسرائیل ثابت کرد که اگر پاسخی دریافت نکند، جَری‌تر می‌شود و دست به ترور رهبر حزب الله زد. در مقابل هم با پاسخ شدید ایران مواجه شد و برای اولین بار ایران از موشک‌های فراصوت استفاده کرد که گنبدآهنین اسرائیل نتوانست آن موشک‌ها را هدف قرار دهد، به همین دلیل هم آنها سامانه پدافند «تاد» را از آمریکا دریافت کردند. این پاسخ ایران هم دوستان را شاد کرد و هم دشمنان مقاومت را ناامید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha