• دوشنبه / ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403072317909
  • خبرنگار : 50605

رئیس اداره بهزیستی تیران و کرون:

اعتیاد به مواد مخدر عامل اختلالات اعصاب و روان است

اعتیاد به مواد مخدر عامل اختلالات اعصاب و روان است

ایسنا/اصفهان رئیس اداره بهزیستی تیران و کرون گفت: اعتیاد به مواد مخدر عامل اصلی اختلالات اعصاب و روان در این شهرستان است.

حمیدرضا خاکی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ۲۰۰۰ پرونده در سه مرکز مثبت زندگی تیران و کرون سالانه پیگیری و خدمت‌رسانی می‌شود که عمده آن متأثر از اختلالات اعصاب و روان و نارضایتی‌های این حوزه است.

وی افزود: اعتیاد به مواد مخدر عامل اصلی تشکیل پرونده‌های اختلال اعصاب و روان در تیران و کرون است و شیوع این بیماری ناشی از مسائل ژنتیکی نیست.

رئیس اداره بهزیستی تیران و کرون یادآور شد: با توجه به آزمایش‌های پیش از ازدواج و معاینات این زوجین، ابتلای فرزندان به بیماری‌های ناشنوایی و نابینایی به صفر رسیده است.

به گفته خاکی، پایش سلامتی و مشاوره‌های پیشگیری از اختلالات ژنتیکی نیز انجام می‌شود و افراد مشکوک به بیماری مورد بررسی بیشتر مراکز تخصصی قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه به فراگیری دوره‌های آموزشی مدیریت فردی و کنترل خشم نیاز است، تصریح کرد: برای برگزاری این جلسات آموزشی به همکاری دهیاری‌ها، شهرداری‌ها و مسئولان آموزش و پرورش نیاز است تا با فراهم‌سازی بسترهای لازم و اختصاص کارشناس از سوی سازمان بهزیستی مهارت‌های زندگی افزایش پیدا کند.

رئیس اداره بهزیستی تیران وکرون، خاطرنشان کرد: با مهارت آموزی در بین مردم بسیاری از آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد به مواد مخدر نیز کاهش خواهد یافت تا افراد گرفتار نارسایی‌های مختلف نشوند.

خاکی به خدمات اورژانس اجتماعی نیز اشاره کرد و گفت: بخش زیادی از تماس‌ها و مراجعات ناشی از همین عدم مهارت‌های رفتاری و بین فردی است که چالش ساز شده و نگرانی افراد را به همراه داشته است.

وی کودک آزاری را نیز از دیگر موضوعات پرونده‌های اورژانس اجتماعی بیان و خاطرنشان کرد: مهارت فرزند پروری در پیشگیری از این نارضایتی مؤثر بوده و البته بخشی از کودک آزاری‌ها ناشی از بیماری‌های والدین از جمله اعتیاد به مواد مخدر است.

رئیس اداره بهزیستی تیران و کرون اضافه کرد: برای مدیریت وضعیت اختلالات روانی نیاز به مهارت افزایی و آموزش است که در بخش روستایی این خدمات کمتر وجود دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha