• دوشنبه / ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۷
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403072317892
  • خبرنگار : 50177

رئیس دانشگاه لرستان:

جهاد دانشگاهی پیشاپیش آینده‌پژوهی داشته است

جهاد دانشگاهی پیشاپیش آینده‌پژوهی داشته است

ایسنا/لرستان رئیس دانشگاه لرستان گفت: جهاد دانشگاهی جزو آن دسته از نهادهاست که دائماً به جنگ با مشکلات رفته و پیشاپیش آینده‌پژوهی داشته است.

علی نظری امروز (۲۳ مهر ماه) در اختتامیه سیزدهمین سوگواره ملی «مَحرم و محرّم» که در سالن همایش‌های علامه طباطبایی دانشگاه فرهنگیان لرستان برگزار شد، با اشاره به خطبه ۲۷ نهج‌البلاغه که به خطبه جهاد معروف است، بیان کرد: جهاد انواع مختلفی دارد و صرفاً جهاد نظامی نیست که در میان آنها، مقام معظم رهبری بحث‌های جهاد کبیر، اقتصادی و تبیین را بیان کردند که همه درهم تنیده هستند.

وی با اشاره به اینکه امام علی (ع) جهاد را دری از درهای بهشت می‌داند، ادامه داد: جهاد، لباس تقواست و کسی که می‌خواهد در برابر دشمن و آسیب‌ها و نظام مسائلی که روزانه به او هجوم می‌آورند و او را محاصره می‌کنند، در دژ محکم قرار گیرد، کسی که لباس رزم در برابر دشمن نمی‌پوشد و خود را به خواب می‌زند، لباس خاری بر تن خواهد کرد و یک بلا بر او دائماً سرازیر خواهد بود.

رئیس دانشگاه لرستان گفت: امروز مردم لبنان و غزه، لباس جهاد بر تن دارند. بنابراین هیچ کسی در دنیا اگر فطرت انسانی داشته باشد، نخواهد گفت مردم غزه با وجود این همه سختی و هجوم و کشتار خار هستند، بلکه بزرگ و با شکوه و فاخر و افتخار همه نسل‌ها خواهند بود، چون لباس جهاد را بر تن کرده‌اند.

او ادامه داد: کسی که در خانه بنشیند و بماند که دشمن به سراغ او برود، چیزی به‌جز خاری نخواهد دید.

وی بیان کرد: جهاد دانشگاهی لرستان ارتباط خوب و تنگاتنگی با مراکز علمی و دانشگاهی، بویژه دانشگاه لرستان دارد و ده‌ها کار مشترک را با همکاری یکدیگر انجام می‌دهیم.

نظری افزود: بایسته است لباس رزم بپوشیم، لباس رزم گاهی قلم ماست، گاهی دانش و اندیشه یا تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز است، بایسته است هم به فکر حل نظام مسائل خود و هم مسائل بین‌الملل باشیم و بدانیم نصر با کسانی است که یاریگر دین خداوند هستند.

به گزارش ایسنا، در پایان اختتامیه سیزدهمین دوره سوگواره ملی مَحرم و مُحرم که همزمان با سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار شد از رئیس دانشگاه لرستان، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی لرستان، دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر لرستان، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان، رئیس دانشگاه فرهنگیان استان و مدیرکل زندان‌های لرستان به جهت مشارکت مطلوب و گسترده در برگزاری این مراسم  تجلیل شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha