• دوشنبه / ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403072317804
  • خبرنگار : 50163

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان زنجان:

کلاس خالی از معلم در شهرستان خرم‌دره نداریم

کلاس خالی از معلم در شهرستان خرم‌دره نداریم

ایسنا/زنجان مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان زنجان گفت: در شهرستان خرم‌دره کلاس خالی از معلم نداریم و نیروی انسانی در حد قابل قبول است.

علی اسماعیلی امروز (دوشنبه ۲۳ مهر ماه) در جلسه شورای اداری شهرستان خرم‌دره با بیان اینکه امروز در هر جایگاهی که قرار داریم مدیون زحمات معلمان است، اظهار کرد: همه ما در مدارس درس خوانده و به جایگاه فعلی رسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه آموزش‌ و پرورش به تنهایی با گستره وظایفی که دارد به اهداف تعیین شده نخواهد رسید، متذکر شد: در این مسیر همه باید دست آموزش‌ و پرورش به ویژه دست معلمان را گیرند و و در این راه مددکار این نهاد انسان‌ساز باشند.

اسماعیلی با توضیح اینکه یکی از شاخص‌هایی که آموزش‌ و پرورش با آن سنجیده می‌شود خروجی امتحانات نهایی است، متذکر شد: در این حوزه در سال ۱۴۰۰ زنجان در جایگاه ۲۵ قرار داشت که طی دو سال گذشته و امسال زنجان به جایگاه ۱۱ کشوری رسیده است.

او با اشاره به اینکه خرم‌دره در بحث شاخص‌های نظری و در کلیت پایه دوازدهم مقام چهارم استان را دارد، ادامه داد: در پایه دوازدهم نظری رشد خرم‌دره بسیار مناسب است اما متاسفانه برخی شهرستان‌ها رشد منفی دارند.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان زنجان با توضیح اینکه در شهرستان خرم‌دره نیز مانند برخی از نقاط استان عقب‌ماندگی‌هایی در حوزه فضاهای آموزشی داریم، ادامه داد: نیاز به نگاه جدی و انقلابی در حوزه مدرسه‌سازی در سطح کشور به ویژه در زنجان داریم.

اسماعیلی با بیان اینکه طی این دو سال در تخصیص اعتبارات استانی زنجان یکی از درصدهای بالای کشوری را در بحث دریافت اعتبارات عمرانی برای احداث مدارس دارد، افزود: نزدیک به ۴۰۰ کلاس درس طی سه سال تحویل گرفته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه براساس سند تحول میزان فضای آموزشی برای هر دانش‌آموز باید ۸.۲ دهم متر برای هر دانش‌آموز است که این میزان در زنجان ۶.۲ دهم است و در برخی از شهرها این سرانه زیر ۴ متر است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان با اشاره به اینکه این رقم در کشور عدد خوبی است اما در مراکز تجمعی با مشکلاتی مواجه هستیم، اذعان کرد: یکی از موارد طرح شده در جلسه مدرسه ارشاد شهرستان خرم‌دره است که باید یک‌ نگاه مجدد به این مدرسه وجود داشته باشد تا به سطح دریافت اعتبارات برسانیم.

او با بیان اینکه در حوزه توزیع کتاب زنجان جزو ۴ استان اول است و تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۵۹ هزار جلد کتاب توزیع شده است، تصریح کرد: مشکل توزیع کتاب در اندک رشته‌هایی مهارتی بود که طی شهریور ماه تعیین تکلیف شده‌اند.

اسماعیلی با اشاره به اینکه با جذب جدید نیروها در آموزش‌ و پرورش از مشکل کمبود نیروی انسانی کاسته شده است، اذعان کرد: در شهرستان خرم‌دره کلاس خالی از معلم نداریم و نیروی انسانی در حد قابل قبول است.

وی با اشاره به اینکه آموزش‌ و پرورش دغدغه همه ما است، تصریح کرد: نباید فراموش کنیم هر آنچه که برای ما عاید خواهد شد از پشت همین میز و نیمکت‌ها است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha