• دوشنبه / ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۳
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403072317670
  • خبرنگار : 50177

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان: 

رویداد «محرم محرم» اولین تجربه در راستای شبکه‌سازی فعالیت‌های جهاد دانشگاهی است

رویداد «محرم محرم» اولین تجربه در راستای شبکه‌سازی فعالیت‌های جهاد دانشگاهی است

ایسنا/لرستان رئیس جهاد دانشگاهی لرستان گفت: رویداد «محرم محرم» اولین تجربه در راستای شبکه‌سازی فعالیت‌های جهاد دانشگاهی است که به نام مبارک حضرت سیدالشهدا مزین شده است.

فرهاد فرامرزیان امروز (۲۳ مهر ماه) در اختتامیه «محرم محرم» که در دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، اظهار کرد: فراخوان سیزدهمین دوره سوگواری ملی فرهنگی هنری (مَحرم مُحرّم) در هفت بخش عکس، پوستر، تایپوگرافی، داستان کوتاه و دلنوشته، پادکست و خبر با آغاز ماه مُحرم در دانشگاه‌های کشور منتشر شد.

وی ادامه داد: محورهای این سوگواره شامل آیین‌های عزاداری مردم غرب کشور در ماه مُحرم، کودکان و مُحرم، زنان و مُحرم، اسرای کربلا، شهدا و اصحاب امام حسین (ع)، مواکب مردمی، عزاداری اهل سنت در سوگ آل الله، پیاده‌روی اربعین، نادیده‌های مُحرم و اربعین، امر به معروف و نهی از منکر و سایر موضوعات مرتبط است.  

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان بیان کرد: برای اولین بار، این سوگواره با یک دبیرخانه مرکزی در لرستان و شش دبیرخانه اقماری و مشارکت واحدهای جهاد دانشگاهی در استان‌های خوزستان، ایلام، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، فعالیت کرده است. دبیرخانه و هریک از بخش‌های هفتگانه در یکی از استان‌ها مستقر شده است.

فرامرزیان اظهار کرد: بیش از ۷۰۰۰ اثر به دبیرخانه سوگواره ارسال شده است که پس از بررسی آثار و داوری آن توسط اساتید و نخبگان، در مراسمی از برگزیدگان آن تقدیرخواهد شد. همچنین اختتامیه به‌صورت مشترک و همزمان در چهار استان کردستان، کرمانشاه و لرستان و همدان برگزار خواهد شد.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان افزود: علاوه بر واحدهای جهاد دانشگاهی، دستگاه‌های متولی مانند سازمان تبلیغات اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای امر به معروف و نهی از منکر، وزارت علوم، دانشگاه‌های مادر در استان‌های هفت‌گانه، دانشگاه فرهنگیان، حوزه هنری، دانشگاه علوم پزشکی، بنیاد ایران‌شناسی و شرکت توزیع برق استان لرستان، اداره کل زندان‌های استان لرستان مشارکت داشته‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha