• دوشنبه / ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1403072317650
  • خبرنگار : 71938

بانکی‌پور: عزت ایرانی موجب پیشرفت و بازدارندگی خواهد شد

بانکی‌پور: عزت ایرانی موجب پیشرفت و بازدارندگی خواهد شد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت:‌ اگر سردارانی مانند شهید سلیمانی و نیلفروشان را از دست بدهیم داشتن روح عزت ایرانی باعث می‌شود مسیر پیشرفتمان را با قدرت طی کنیم.

امیرحسین بانکی‌پور فرد در گفت‌وگو با ایسنا با تاکید بر لزوم افزایش قدرت، عزت و بازدارندگی در نظام مقدس جمهوری اسلامی اظهار کرد: استراتژی نظامی جمهوری اسلامی برخاسته از قرآن کریم است که می‌فرماید آنچنان خود را در قدرت قوی کنید تا دشمنان جرأت نزدیک شدن به شما را نداشته باشند. رهبر انقلاب نیز همواره از کشور و دولتی قوی سخن می‌گویند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:‌ بنابراین لازم است تا قدرت نظامی، علمی و سیاسی قوی داشته باشیم و ذره ای در خودمان تردید وارد نکنیم. این موضوع همواره کلیدواژه سخنان امام (ره) و رهبر معظم انقلاب بوده است. از سوی دیگر رژیم پهلوی جامعه ایرانی را ترسو بارآورده بود تا جایی که یادم هست مردم در زمان رضاشاه و محمدرضا شاه حتی از پلیس کشور ترس داشتند اما درحال حاضر حتی ضدانقلاب‌ها نیز قدرت دارند و به نقد ارکان نظام می‌پردازند.

بانکی پور تاکید کرد:‌ پیشرفت نخبگان کشور در مسائل علمی به دلیل همین روح قدرت و عزت در کشور است اینکه از نظر نظامی و علمی پیشرفت‌های قابل توجهی داشته‌ایم، افتخار آفرین است اما در مرحله اول، داشتن اعتماد به نفس مهم ترین دلیل پیشرفت کشورها و دولت‌ها خواهد بود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان یادآور شد:‌ طبق گفته شهید مطهری، اینکه دولت آلمان پس از جنگ جهانی دوم نیز توانست مسیر رشد و پیشرفت خود را طی کند به دلیل باقی ماندن روح عزت در آن ملت بوده است‌. بنابراین حتی اگر سردارانی مانند شهید سلیمانی و نیلفروشان را از دست بدهیم، این روح عزت ایرانی باعث می‌شود مسیر پیشرفتمان را با قدرت طی کنیم. همان طور که در اول انقلاب نیز ترور شخصیت‌های برجسته نظام مانع پیشرفتمان نشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha