• دوشنبه / ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۸
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403072317647
  • خبرنگار : 50444

دبیر شورای زکات استان:

۹۹ درصد زکات جمع‌آوری شده خراسان شمالی  در امور محرومان هزینه شد

۹۹ درصد زکات جمع‌آوری شده خراسان شمالی  در امور محرومان هزینه شد

ایسنا/خراسان شمالی دبیر شورای زکات خراسان شمالی از هزینه کرد ۹۹ درصدی زکات جمع آوری شده در امور نیازمندان طی نیمه اول امسال در استان  خبر داد.

مجید الهی راد با اشاره به اینکه در خراسان شمالی ۲۸۵ روستا زکات پرداخت می کنند، افزود: ۹۹ درصد زکات پرداخت شده توسط مردم استان در سرفصل‌های مختلف در امور مربوط به محرومان هزینه شده است.

وی با اشاره به ضرورت فرهنگ سازی آثار و برکات برکات زندگی در زندگی نیازمندان گفت: ۹۷۰ عامل افتخاری و ۷۴ مبلغ با دبیرخانه شورای زکات همکاری می کنند.

دبیر شورای زکات خراسان شمالی افزود: مردم خیر و نوعدوست استان در نیمه اول امسال بیش از ۲۲۰ میلیارد ریال انواع زکات واجب و مستحب و فطریه و کفارات به دبیرخانه شورای زکات خراسان شمالی پرداخت کردند.

الهی راد اظهار کرد: از زکات پرداخت شده در نیمه اول امسال یک درصد در امور پروژه‌های عمرانی در استان هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: تامین و توزیع ۱۹ مورد جهیزیه، ۲۳ مورد هزینه درمانی، ۸۱۱ مورد تحصیلی، پنج مورد احداث و مرمت و بازسانی منزل مسکونی و چهار هزار و ۱۰۱ مورد پرداخت کمک هزینه معیشت از جمله موارد هزینه کرد زکات بوده است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی کمیته امداد خراسان شمالی، وی با تاکید براینکه پرداخت زکات فرصت مناسبی برای رفع نیاز محرومان است، افزود: کشاورزان و مردم باید بدانند در واقع با پرداخت زکات بیشتر به خودمان کمک می کنیم چرا که با انجام این تکلیف الهی موجب ازدیاد و حفظ سرمایه شده و زکات پرداختی نیز برای مصرف در زندگی فقرا و سایر امور عام المنفعه در همان محل صرف می شود.

به گزارش ایسنا، زکات از واجبات مالی در دین اسلام است که بر اساس آن، مسلمانان باید مقدار معینی از ۹ قلم کالای مشخص (گندم، جو، خرما، کشمش، گاو، گوسفند، شتر، طلا، نقر) را برای مصرف در زندگی فقرا و سایر امور عمومی اجتماعی بپردازند.

انتهای پیام/

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha