• دوشنبه / ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۵
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403072317645
  • خبرنگار : 50177

نماینده ولی‌ فقیه در لرستان: 

شناسایی نظام مسائل نیازهای کشور یکی از کارهای قابل تقدیر جهاد دانشگاهی است

شناسایی نظام مسائل نیازهای کشور یکی از کارهای قابل تقدیر جهاد دانشگاهی است

ایسنا/لرستان نماینده ولی‌ فقیه در لرستان گفت: شناسایی نظام مسائل نیازهای کشور، یکی از کارهای قابل تقدیر جهاد دانشگاهی است.

حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی امروز (۲۳ مهر ماه) در دیدار با حسن مسلمی نائینی، رئیس جهاد دانشگاهی کشور با تسلیت سالروز رحلت حضرت معصومه (س) اظهار کرد: ما در اسلام چندین هجرت تاریخ‌ساز داریم که شامل هجرت از مدینه به مکه، مدینه به کوفه، مدینه به مکه و کربلا و هجرت امام رضا (ع) و هجرت حضرت فاطمه معصومه (س) است.

وی ادامه داد: هجرت حضرت معصومه (س) غیر از تأثیراتی که در تاریخ و سرنوشت ملت ایران گذاشته، هرچه جلوتر می‌رویم، تأثیراتش را بر معادلات بین‌المللی و منطقه‌ای می‌بینیم، چون در گرد این ملجا شریف، حوزه علمیه شکل گرفت که نتیجه آن تربیت مراجع تقلید و هزاران مجاهد و سخنور و پرورش مجاهدان و رزمندگانی است که امروز تأثیرات آن‌ها را در معادلات بین‌المللی می‌بینیم که آثار و برکات این هجرت بزرگ است.

او گفت: جهاد دانشگاهی مولود انقلاب اسلامی است و به یک معنا بازوی نظام جمهوری اسلامی است و در اهمیت آن، همین بس که مرداد ماه ۱۳۵۹ تشکیل شد و این نشان‌دهنده ماموریت‌ بزرگی است که نظام برای این نهاد در نظر دارد.

وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی تلفیق علم و جهاد است که یک بار معنوی و ارزشی و قداست دارد، به این معنا که شما مصرف‌کننده علم دیگران نیستید، منفعل نیستید که فقط بنشینید و از تولیدات و محصولات علم دیگران استفاده کنید، بلکه با همت مضاعف یا تلاش مضاعف و شبانه‌روزی درصدد این هستید که خودتان تولید علم و فناوری کنید.

شاهرخی اظهار کرد: جهاد به این معناست که با وجود موانع و دشمنان سرسختی که بر سر راه دارید، در تلاشید که به قله برسید، این موانع در عرصه‌های مختلف سیاسی، علمی و اجتماعی است که جهاد دانشگاهی به‌عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی می‌خواهد عرصه‌های گوناگونی را که به‌عنوان مأموریت برای او تعریف شده است، پشت سر بگذارد و به اهدافش برسد.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: یکی از اهداف جهاد دانشگاهی، اهداف فرهنگی در درون دانشگاه‌هاست که برای ایجاد یک فضای معنوی در درون دانشگاه‌های باید تلاش کرد. بعد معنوی و ارزشی جهاد دانشگاهی باید حفظ شود، باید ساز و کاری تعریف شود این بعد فرهنگی و ارزشی در درون دانشگاه‌ها پررنگ بماند، یکی از مأموریت‌های جهاد دانشگاهی جنبه فرهنگی و جنبه دیگر، تولید علم و کارهای پژوهشی و تشکیل شرکت دانش‌بنیان، ایجاد علم و پیوند دانشگاه با صنعت است که خلأ داریم.

وی گفت: جهاد دانشگاهی در بحث پژوهش و تحقیقات کارنامه موفقی دارد، تأسیس پژوهشکده رویان تحول شگرفی به‌وجود آورده که ۳۰ کار مهم در این پژوهشکده انجام شده که هر کدام از آنها یک انقلاب علمی است. کار دیگر جهاد دانشگاهی بسترسازی برای ایجاد اشتغال برای دانشجویان است که خیلی مهم است.

او ادامه داد: در لرستان از سال ۱۳۷۵ تاکنون تقریباً ۲۵ سال در ردیف اول تا سوم بیکاری در کشور بوده‌ایم که اینجا لازم است یک بسته خاص برای از بین بردن دیو بیکاری لرستان که یک استان پرظرفیت را در بن بست قرار داده است، تعریف شود. جهاد دانشگاهی با دید مثبتی که دارد می‌تواند امکانات بیشتری در اختیار جهاد دانشگاهی استان قرار دهد و شعبه‌هایی در شهرستان‌ها ایجاد کند.

نماینده ولی‌ فقیه در لرستان اظهار کرد: استان هم امنیت خود را حفظ کرده و هم پشتوانه امنیت کشور است، از ابتدای انقلاب تاکنون چنین بوده است. در فتنه‌های مختلف که داشتیم فرزندان لرستان حضور داشتند. ما در اینجا در یک امنیت و اطمینان و آرامش بوده‌ایم. جهاد دانشگاهی نسبت به لرستان توجه بیشتری لحاظ کند.

وی بیان کرد: لرستان سه درصد سنگ‌های تزیینی دنیا را دارد، ولی پایانه سنگ ندارد. این استان به راحتی می‌تواند محصولات غذایی و باغی چند استان را تأمین کند، در تولید برخی محصولات دامی و باغی جزو شش تولیدکننده اول هستیم، ولی صنایع تبدیلی نداریم، با وجود نیروهای متخصص و خردمندانی در جهاد دانشگاهی، این نهاد می‌تواند لرستان را یاری کند که از این بن بست خارج شود.

شاهرخی گفت: جهاد دانشگاهی مانند یک طفل نوپا مراحل و فراز و نشیب‌ها را طی کرده است و می‌تواند به لرستان کمک کند. شناسایی نظام مسائل نیازهای کشور، یکی از کارهای قابل تقدیر جهاد دانشگاهی است، ارتباطاتی که شما با تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان دارید می‌تواند برای رسیدن لرستان به جایگاه خودش نقش‌آفرینی کند.

وی تاکید کرد: جهاد دانشگاهی براساس مأموریت‌هایی که دارد، نگاه جدیدی نسبت به استان لرستان داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha