• دوشنبه / ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۳
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 1403072317560
  • منبع : وزارت امور اقتصاد و دارایی

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی خبر داد

فروش ۴۵۰۰ خودرو و تعیین تکلیف ۱۰۰ هزار میلیارد تومان کالا

فروش ۴۵۰۰ خودرو و تعیین تکلیف ۱۰۰ هزار میلیارد تومان کالا

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی از تعیین تکلیف حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان کالا با رشد ۵۶۱ درصدی و همچنین تعیین تکلیف و فروش ۴۵۰۰ خودرو و اجرای ۸۰۰ حراج خبر داد.

به گزارش ایسنا، سید عبدالمجید اجتهادی در گردهمایی سالانه مدیران ستادی و اجرایی سازمان با اشاره به سفر وزیر امورخارجه و رئیس مجلس به لبنان، اظهار کرد: این اقدامات نشان داد جمهوری اسلامی همواره پشتیبان محور مقاومت است.

وی با اشاره به شعار دولت مبنی بر وفاق گفت: این شعار در سازمان برای پیشبرد امور محوله تبلور می یابد.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی به دیدار خود با وزیر امور اقتصادی و دارایی اشاره کرد و افزود: حمایت ها و پشتیبانی همتی از سازمان نویدبخش روزهای خوبی برای است.

وی بیان کرد: وزیر اقتصاد بر انجام امور و تعیین تکلیف کالاها بر اساس قانون تاکید کرد.

اجتهادی بیان کرد: پیگیری و مطالبه امور، توسط بالاترین مقام اجرایی کشور و رئیس قوه قضاییه در طول تاریخ تاسیس این سازمان، بی نظیر بوده است. خارج شدن این سازمان از پستوی شرکت‌های دولتی و شفاف شدن فعالیت‌ها و اقدامات، افقی را ترسیم کرده که دیگر نمی‌تواند برای مدیران، حیاط خلوتی امن در آینده باشد.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی افزود: پیوستن سازمان اموال تملیکی به جمع شرکت‌های سودده دولتی، برگزاری منظم و به موقع مجامع و تصویب بدون بند مشروط صورت‌های مالی، اجرای فاز نخست سامانه یکپارچه اموال تملیکی، بهره برداری از پروژه احصای کالاهای موجود در انبارها و توسعه و تجهیز انبارها با حضور وزرای امور اقتصادی و دارایی، دادگستری و مسئولان قضایی، اقدامات شایسته تقدیر در جشنواره شهید رجایی، بخشی از اقداماتی است که از سوی سازمان صورت‌گرفته است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بخش اموال منقول بیان کرد: تعیین تکلیف حدود ۱۰۰ همت کالا با رشد ۵۶۱ درصدی، فروش ۲۸ همت اموال منقول با رشد ۶۴۰درصدی، بازگشت ۵۰ همت کالا از طریق اعاده به صاحبان مشاغل و چرخه تولید با رشد ۱۴۰۷درصدی، تعیین تکلیف و فروش ۴۵۰۰ خودرو سواری سبک و سنگین وارداتی و برگزاری نخستین مزایده های محدود موتورسیکلت های بالای ۲۵۰سی سی بین دستگاه های مشمول از کارهای انجام شده در این بخش است.

اجتهادی ادامه داد: سهم ۹۷ درصدی روش های فروش از طریق برگزاری مزایده های الکترونیکی، راه اندازی و برگزاری حراج الکترونیکی خرده فروشی برخط در سال ۱۴۰۲ و اجرای بیش از ۸۰۰ مرحله حراج به نفع مردم تاکنون، تعیین تکلیف پرونده های سنواتی با بیش از ۱۰سال ماندگاری در انبارها از جمله دو فروند هواپیمای مسافربری متروکه،۱۰ واگن قطار مسافربری متروکه،۲۷ هزار تن ذرت رسوبی متروکه در بندر امام، ۵۳ هزار تن ذرت دامی و آزبست گمرک غرب تهران (مربوط به ۱۵سال گذشته ) از دیگر اقدامات انجام شده است.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی به حوزه اموال غیر منقول نیز اشاره کرد و گفت: اخذ سند برای ۴۶۸ پرونده به مساحت حدود ۱۹۹ هزار متر مربع، رشد متراژ اسناد ماخوذه در سال ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۱۱۶ درصد از عملکرد حوزه غیر منقول است.وی تصریح کرد: ۸۸ درصد پرونده‌های تشکیل شده علیه سازمان با دفاع حقوقی موثر منتج به رای به نفع سازمان شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha