• دوشنبه / ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۲
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403072317554
  • خبرنگار : 50126

لبخند سازش به یکی از طولانی‌ترین دعاوی خانوادگی در ایلام

لبخند سازش به یکی از طولانی‌ترین دعاوی خانوادگی در ایلام

ایسنا/ایلام معاون حل اختلاف دادگستری استان از صلح و سازش دو پرونده در شهرستان ایلام با تلاش اعضای شورای حل اختلاف خبر داد.

«عابدین کوهی» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: شورای حل اختلاف موفق به صلح و سازش در یک فقره پرونده اختلاف خانوادگی شد که ۲۵ سال به طول انجامیده بود.

 وی گفت: این پرونده که به دلیل تنش‌های عمیق بین اعضای خانواده به شعبه ۵ شورای حل اختلاف ارجاع شده بود، در نهایت با تلاش‌های مستمر رئیس و اعضای شعبه ۵ شورای حل اختلاف شهرستان ایلام و برگزاری جلسات رسیدگی به نتیجه رسید.

 معاون حل اختلاف دادگستری استان با بیان اینکه این پرونده یکی از طولانی‌ترین دعاوی خانوادگی در تاریخ شورای حل اختلاف بوده، ادامه داد: تلاش‌های اعضای شعبه ۵، برای ایجاد فضای گفت‌وگو و اعتماد بین طرفین سرانجام به ثمر نشست و شاهد بودیم که اعضای خانواده با یکدیگر آشتی کردند.

 کوهی تأکید کرد: این اقدام نه‌تنها به پایان یک نزاع طولانی‌مدت انجامید، بلکه نشان‌دهنده اهمیت فرهنگ صلح و سازش در جامعه است و این موفقیت می‌تواند الگویی برای دیگر خانواده‌ها باشد تا با رویه‌های مسالمت‌آمیز مشکلات خود را حل کنند.

 صلح و سازش یک فقره پرونده میلیاردی در شعبه ۱۰ شورای حل اختلاف ایلام

معاون حل اختلاف دادگستری استان ایلام گفت: با تلاش اعضای شعبه دهم شورای حل اختلاف شهرستان ایلام، یک فقره پرونده اختلاف مالی و پرونده میلیاردی به ارزش ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان با سازش مختومه شد.

 کوهی تصریح کرد: در این پرونده که به استناد ماده ۱۱ شوراهای حل اختلاف جهت مصالحه به شعبه ۱۰ شورای حل اختلاف ایلام ارجاع شده بود، با سعی و تلاش اعضای شعبه طرفین به توافق رسیدند و صورت‌جلسه مصالحه تنظیم و پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع صالح ارسال شد.

 معاون حل اختلاف دادگستری استان با تأکید بر اهمیت فرهنگ صلح و سازش در جامعه، گفت: تلاش ما همواره بر این بوده که با استفاده از ظرفیت‌های شورای حل اختلاف، دعاوی را به شیوه‌ای مسالمت‌آمیز حل کنیم. این موفقیت نشان‌دهنده کارایی این نهاد در کاهش تنش‌ها و حفظ روابط اجتماعی است.

 وی از همکاری طرفین پرونده و تلاش اعضای شعبه ۱۰ شورای حل اختلاف شهرستان ایلام قدردانی کرد و ادامه داد: امیدواریم این روند ادامه یابد و دیگر پرونده‌ها نیز با رویکرد صلح‌آمیز حل‌وفصل شوند.

 کوهی تصریح کرد: این اقدام نه‌تنها به نفع طرفین دعوا بود، بلکه موجب تقویت اعتماد عمومی به نظام قضایی و ترویج فرهنگ گفت‌وگو و هم‌زیستی مسالمت‌آمیز در جامعه شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha