• دوشنبه / ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403072317534
  • خبرنگار : 50163

حضرت معصومه (ع) الگویی متعالی برای دختران جامعه ما

حضرت معصومه (ع) الگویی متعالی برای دختران جامعه ما

ایسنا/زنجان امام جمعه سلطانیه گفت: حضرت معصومه (ع) الگویی متعالی و الهی برای دختران جامعه اسلامی است.

حجت الاسلام سید عمران حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه (س)، اظهار کرد: آن حضرت صاحب بهشت است و هر کس با صاحبان بهشت اتصال روحی داشته باشد بهشتی می‌شود. لذا باید مراقبت کنیم با گناه کردن ارتباط مان با اهل بیت (ع) قطع نشود.

وی با بیان اینکه حضرت معصومه (س) همچون مادرش حضرت زهرا (س) مقام شفاعت دارد و همه شیعیان به شفاعت ایشان وارد بهشت می‌شوند، گفت: حضرت معصومه (س) یک دختر است که این همه مقام و منزلت دارد و این نشانگر منزلت دختران در اسلام است.

امام جمعه سلطانیه با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی حضرت معصومه (س) و با بیان اینکه عبادت و بندگی از شاخصه‌های آن حضرت است و در اقامت ۱۷ روزه در قم در محلی اکنون به بیت النور معروف است، بیشتر اوقات به عبادت مشغول بود، افزود: یکی از جلوه‌های بندگی خدا، نماز است و نماز تمرین بندگی است.

حسینی‌نسب با بیان اینکه ائمه معصومین علیهم السلام نام یکی از دختران خود را فاطمه گذاشته‌اند که این امر نشانگر اهمیت انتخاب اسم خوب برای فرزندان است، گفت: نام نیکو برای فرزندان، حق فرزند و وظیفه والدین است.

 وی با تاکید بر ضرورت تکریم دختران، افزود: در جامعه امروزی که فرهنگ اسلامی ما، زن و دختر مسلمان ما، خانواده انقلابی و مذهبی ما، مورد هجمه دشمنان است تنها راه نجات پیروی از الگوهای متعالی و الهی است.

امام جمعه سلطانیه با اشاره به اینکه دختران جامعه ما اگر می‌خواهند بزرگوار باشند، عزیز باشند و کرامت آنها حفظ شود، راه آن درس گرفتن از زندگی حضرت معصومه (ع) است،  افزود: این امر نشان می‌دهد مکتب اسلام دارای الگوی تعالی برای دختران است.

وی با بیان اینکه دشمنان ما بر این موضوع تاکید دارند که اگر می‌خواهیم جامعه ایران را به لجن بکشانیم، باید مادران و دختران را به لجن بکشانیم، گفت: دشمنان تلاش می‌کنند ازدواج را، حفظ حریم‌ها را، محرم و نامحرم را بشکنند و با ترویج عادی‌سازی خیانت به همسر و قبح زدایی از روابط نامشروع، به اهداف خود برسند که باید نسبت به این امر هوشیار بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha