• دوشنبه / ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۰
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403072317530
  • خبرنگار : 50233

در گفت‌وگو با ایسنا مطرح شد

رشد تدریجی سهم استان سمنان از اقتصاد «حلال»

رشد تدریجی سهم استان سمنان از اقتصاد «حلال»

ایسنا/سمنان مدیرکل استاندارد استان سمنان با اشاره به افزایش قابل توجه نشان‌های صادر شده "حلال" برای محصولات این استان از رشد بیش از 40 برابری تولیدات نشان‌دار این استان در حوزه محصولات حلال خبر داد.

مجید حیدریان در گفت‌وگو با ایسنا از رشد تدریجی سهم استان سمنان از اقتصاد «حلال» خبر داد و اظهار کرد: صدور نشان حلال برای محصولات تولیدی این استان طی 20 ماهه گذشته با رشد بسیار چشمگیری مواجه بوده است به طوری که نشان‌های حلال در این استان از تنها یک نشان، امروز به 48 محصول افزایش یافته است.

وی با اشاره به اقبال واحدهای صنعتی و تولیدی به این استاندارد تشویقی و غیراجباری ادامه داد: این نشان‌ها در کمتر از دو سال گذشته برای 19 واحد صنعتی و تولیدی فعال در شهرستان‌های مختلف استان صادر شده است.

مدیرکل استاندارد استان سمنان خاطرنشان کرد: حدود 14 نشان حلال برای محصولات تولیدی استان در کمتر از یک سال اخیر صادر شده است.

حیدریان، نشان حلال، را از پروانه‌های تشویقی و غیراجباری برشمرد و تصریح کرد: اقتصاد حلال امروزه در دنیا، از تراکنش مالی بسیار بالای برخوردار است و از همین رو کشورهای مختلف اقبال بالایی به این بخش دارند.

وی با اشاره به تشویقی بودن این استاندارد گفت: براساس قوانین اخذ استاندارد نشان حلال، تشویقی است و واحدهای تولیدی و صنعتی اجباری برای اخذ آن ندارند، با این همه اداره کل استاندارد برای بهره‌گیری بیشتر از این ظرفیت، از افزایش محصولات نشان‌دار در این بخش حمایت می‌کند.

 حیدریان از پیش‌بینی بسته‌های تشویقی در همین راستا با هدف استقبال بیشتر واحدهای تولیدکننده استان از این نشان معبر خبر داد و اضافه کرد: امروزه محصولات دارای نشان "حلال" در کشورهای مختلف از بازار بسیار خوبی برخوردارن.

مدیرکل استاندارد استان سمنان از اندازه‌گیری به عنوان یکی از وظایف مهم چهارگانه این اداره کل نام برد و خاطرنشان کرد: در همین راستا طی یک سال گذشته یک‌هزار و 717 نازل سوخت در جایگاه‌های سوخت سراسر استان مورد آزمون کارشناسان اداره کل استاندارد استان سمنان قرار گرفته است.

وی از نظارت مستمر بر خدمات‌دهی جایگاه‌های سوخت در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: آزمون ادواری نازل‌های سوخت بر اساس قانون و در راستای حفظ حقوق شهروندی و حمایت از حقوق تولید کنندگان، جایگاه‌داران و مصرف‌کنندگان انجام می‌شود.

وی یادآوری کرد: فرآیند نظارت، بازرسی و آزمون نازل‌های سوخت به صورت ادواری توسط استاندارد استان انجام می‌ش.ود و علاوه بر این نظارت‌های ادواری چنانچه شهروندان هم‌استانیاز صحت و سقم نازل و کمیت سوخت و...اطمینان نداشته و شکایتی در این حوزه داشته باشند می‌توانند مراتب را به همکاران استاندارد اطلاع دهند تا در اولین فرصت پیگیری شود.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha