• دوشنبه / ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۱۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403072317473
  • منبع : نمایندگی همدان

کشف ۳۹ قلم شیء بدل از ادوار مختلف تاریخی در همدان

کشف ۳۹ قلم شیء بدل از ادوار مختلف تاریخی در همدان

ایسنا/همدان فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان از کشف ۳۹ قلم شیء بدل از ادوار مختلف تاریخی اسلامی، هخامنشی و سلوکی در همدان خبر داد. 

سرهنگ جواد خدامرادی، دوشنبه ۲۳  مهرماه در جمع خبرنگاران، گفت: در پی اخبار و اطلاعات واصله، در پی تبادل اطلاعات یگان حفاظت با نیروی انتظامی، مأمورین انتظامی شهرستان نهاوند به یک دستگاه خودرو در یکی از محورهای مواصلاتی شهرستان به رانندگی شخصی با هویت معلوم مشکوک می‌شوند. 

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان ادامه داد:  پس از بازرسی داخل خودرو، تعداد ۲۴۹ قلم اشیا کشف که پس از بررسی کارشناسان این اداره‌کل  تعداد ۳۹ قلم  شامل انواع سکه و سفال، پلاک و مهر بدل از ادوار مختلف تاریخی اسلامی، هخامنشی و سلوکی مشخص و ضبط شد. 

به گزارش ایسنابه نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان همدان، وی افزود: خودرو توقیف و متهم به منظور سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شهرستان نهاوند شد.

کشف یک دستگاه فلزیاب در ملایر 

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان از کشف یک دستگاه فلزیاب در شهرستان ملایر و دستگیری یک متهم در ارتباط با این پرونده خبر داد.

خدامرادی گفت: در پی برگزاری جلسات تعاملی یگان حفاظت با رده‌های مختلف فراجا در استان همدان مأموران نیروی انتظامی شهرستان ملایر در حین گشت‌زنی به یک خودروی سواری مظنون شده و ضمن بازرسی از داخل خودرو، یک دستگاه فلزیاب را کشف کردند.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان با بیان ضمن توقیف دستگاه فلزیاب، پرونده قضایی علیه متهم تشکیل شد، اظهار کرد: هرگونه خرید، فروش، حمل یا تبلیغ دستگاه فلزیاب جرم محسوب شده و با مجرمان برخورد قانونی انجام می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha